L'Athletic de Mané, pràctic i efectiu

El Deportivo dominà, però Javi Martínez, amb dos gols, donà el triomf als bilbaïns

TW
0

DEPORTIVO 0
ATH. BILBAO 2

DEPORTIVO: Aouate, Manuel Pablo, Arbeloa, Juanma, Capdevila, Juan Rodríguez, De Guzmán, Cristian, Verdú, Riki i Arizmendi.
Adrián per De Guzmán en el minut 52, Estoyanoff per Riki en el minut 62 i Iago per Arbeloa en el minut 70.
ATH. BILBAO: Aranzubia, Expósito, Prieto, Sarriegi, Casas, Murillo, Javi Martínez; Iraola, Yeste, Gabilondo i Urzaiz.
Aduriz per Urzáiz en el minut 54, Garmendia per Gabilondo en el minut 67 i Amorebieta per Yeste en el minut 83.
ÀRBITRE: Àlvarez Izquierdo (Comitè català). Expulsà per doble groga el deportivista Juanma Delgado en el minut 84, A més, amonestà Javi Martínez en el minut 23, de l'Athletic de Bilbao; a més de Juan Rodríguez en el minut 77 i Juanma en el minut 81 del conjunt gallec.
GOLS:
0-1: minut 8, Javi Martínez.
0-2: minut 92, Javi Martínez.

L'Athletic de Bilbao va treure petroli a Riazor d'un matiner gol de Javi Martínez, que sentencià el duel en el temps afegit, i aconseguí una victòria revitalitzadora que condemna el Deportivo, caòtic, a conviure amb els bascos a la zona perillosa de la classificació.

En un duel d'urgències, Joaquín Caparrós revolucionà l'alineació deportivista per canviar un ratxa de set partits sense guanyar. Els bilbaïns sortiren disposats a una batalla física i s'esforçaren a frenar el Deportivo amb una intensa pressió.

En una nit de pluja, el Deportivo, sense jugadors habituals com Sergio González o Fabricio Coloccini, tingueren opcions d'empatar després del gol inicial de Javi Martínez, però perdonaren davant Aranzubia. El porter del conjunt basc salvà una rematada de Riki i una altra d'Arizmendi, que fallà una ocasió d'or després d'una assistència de Juan Rodríguez, que no concretà a un metre escàs de la línia de gol.

L'Athletic cedí la possessió als deportivistes, tot i que cercà augmentar la seva renda al contracop i en jugades a pilota aturada. En nou minuts, el tècnic Joaquín Caparrós tornà a retocar l'equip i s'arriscà amb l'entrada d'Adrián en atac en detriment de De Guzmán, endarrerí una altra vegada Juan Rodríguez fins al centre del camp, i avançà al jove Verdú.

El Deportivo, tot i que va quedar amb un futbolista menys, continuà atacant i posà setge a la porteria de l'Athletic de Bilbao, que es defensava amb ordre. Javi Martínez, en el temps afegit, sentencià el matx amb un segon i definitiu gol. L'Athletic de Bilbao havia aconseguit tres punts d'or.