TW
0

Segon match bal. Jorge Lorenzo es troba amb les piles carregades per afrontar el que podria ser el cap de setmana més transcendent de la seva vida, al final del qual l'espera la glòria de ser el primer pilot mallorquí que es proclama campió del món de motociclisme.

Diumenge el circuit Ricardo Tormo acollirà el Gran Premi de la Comunitat Valenciana, que Lorenzo afronta amb tretze punts d'avantatge sobre l'italià Andrea Dovizioso, únic rival que pot posar en perill la corona del mallorquí. El pilot de l'equip Fortuna-Aprilia desaprofità l'oportunuitat de sentenciar el Mundial de 250cc en el passat Gran Premi de Portugal, en què només pogué acabar cinquè i en el qual el seu màxim rival d'Honda guanyà i li retallà catorze punts a la classificació.

Malgrat tot, Jorge Lorenzo ho continua tenint tot de cara per a proclamar-se campió. El mallorquí conquerirà el Mundial del quart de litre si es dóna alguna de les següents combinacions: Si queda per davant Dovizioso en la cursa; si el transalpí guanya i Lorenzo entra dins els quatre primers classificats, si el balear no puntua i l'italià no ocupa cap dels quatre primers llocs; si Dovizioso és tercer i Lorenzo acaba el tretzè o per damunt o si Dovizioso queda quart i Lorenzo puntua.

Així, només una desfeta majúscula del mallorquí el privaria de celebrar el títol de campió.

A més, Lorenzo comptarà amb l'avantatge de comptar amb el suport del públic valencià, entre els quals s'espera la presència d'una nombrosa cort de seguidors de les Illes. Emperò aquesta podria ser una arma de doble tall, ja que el fet de córrer 'a casa' podria representar un plus de pressió per al balear.

La temporada passada, la primera de Jorge Lorenzo en la cilindrada de 250cc, el pilot mallorquí fou segon a València, mentres que Dovizioso acabà novè. En el present campionat el balanç de victòries és clarament favorable a Lorenzo, mentre que ambdós pilots es troben empatats de podis. El mallorquí ha guanyat vuit dels quinze Grans Premis disputats (Espanya, Qatar, Itàlia, Holanda, Gran Bretanya, República Txeca, Malàisia i Austràlia) i ha pujat onze vegades al podi -8 primers, 1 segon i 2 tercers-, mentre que l'italià només ha guanyat dues curses (Catalunya i Portugal) i ha pujat altres onze pics al pòdium.