Carlos Sastre aconsegueix el lideratge de la "Vuelta" a Espanya

El CSC va ser primer a la contra rellotge per equips, seguit de l'Illes Balears i del Rabobank

TW
0

El corredor espanyol Carlos Sastre, de l'equip ciclista CSC, és el primer líder de la LXI edició de la Vuelta Ciclista a Espanya, després de la victòria del seu equip en la contra rellotge per equips, que es va disputar ahir i que va transcórrer sobre 7,3 km. El ciclista madrileny va tenir l'honor de ser el primer de la formació a travessar la meta, complint els pronòstics de bloc sòlid i experimentat, cosa que li va permetre, per primera vegada en la seva carrera, posar-se un jersei de líder en una gran volta.

Sastre, un fondista del pedal de 31 anys, tercer en el Tour i segon en la Vuelta 2005, va trobar un premi a la seva trajectòria, marcada per un caràcter de gran escalador, inesgotable al servei del seu equip. Al Giro va treballar al servei d'Ivan Basso, després va destacar en el Tour i ara en la Vuelta coneix la mel de l'èxit. La victòria del CSC va tenir lògica. En les seves files hi ha autèntics especialistes en les cronometrades, amb dos campions de la prova: el suís Fabian Cancellara i el noruec Kurt Asle Arvesen. Ells varen ser les «motos» que varen dur la veu cantant amb gran resposta de tot el col·lectiu, en el qual corren ciclistes de set nacionalitats diferents. L'equip va rodar amb certa facilitat i amb una agilitat sorprenent. L'aerodinàmica que va aconseguir el CSC va ser indispensable per agafar el ritme, i la cadència també va reforçar el treball d'equip per aturar el crono 7:36.00.

La diferència va ser abismal respecte a la resta de les esquadres, tenint en compte que la distància de tan sols set quilòmetres no donava per a molt més. No obstant això, el Caisse d'Epargne-Illes Balears, que va ser segon, va registrar un temps de 7:43.20. L'Illes es va conformar amb la segona posició quan ja tenia Chente García Acosta preparat per pujar al podi com a primer líder. El Rabobank, l'equip de Denis Menchov, va arribar en tercer lloc. L'etapa no va plantejar més complicacions als ciclistes. Una etapa totalment plana, a excepció de dos revolts, que va ser més una presa de contacte i una posada en marxa de la Vuelta que altra cosa. Aquesta, sense cap dubte, és l'edició més disputada en els darrers anys. A més, aquesta igualtat és producte dels corredors espanyols.

La Vuelta va començar a Màlaga entre la polèmica que continua tacant aquest esport, cada dia més devaluat: el dopatge. El positiu de Floyd Landis, després de finalitzar el Tour de França, va revifar els mals auguris d'aquesta xacra i ha provocat polèmica entre els ciclistes. Per això, la sortida en aquesta primera etapa de la LXI edició de la Vuelta Ciclista a Espanya va començar amb l'entrega a Denis Menchov del títol de l'any passat, precisament perquè el guanyador, Roberto Heras, es va veure implicat en un cas de dopatge. Però pareix que la competitivitat entre Óscar Pereiro, virtual guanyador del Tour, Carlos Sastre i Alejandro Valverde farà oblidar tot això. Per aquest motiu es varen reunir a Màlaga, per oferir espectacle i per començar una nova Vuelta ciclista a Espanya.