El «Siemens» és desbancat del lideratge pel «Mutua Madrileña»

«CAM», «Mutua Madrileña», «Valle Romano» i «Carpantxo», els líders de la Copa del Rei després de l'única mànega que es disputà ahir

TW
0

ECAM, que va repetir victòria, Mutua Madrileña, Valle Romano i Carpantxo lideren en les categories d'IMS Open, TP52, 600 Level Class i 670, respectivament, la Copa del Rei, que es disputa en aigües de la badia de Palma, després d'arribar a la segona jornada. El vent va tornar a ser el protagonista del dia per la seva escassa intensitat, fet que obligà el Comitè de Regates a realitzar només una prova, com en la primera jornada de la competició. Es va arribar a donar sortida a una segona mànega, però la caiguda del vent, amb menys de set nusos damunt el camp de regates, la va anul·lar al final del primer tram, quan eBribón (RCN de Barcelona) del rei Joan Carles anava líder destacat

ECAM, comandat pel príncep Felip, va tornar guanyar el seu particular torcebraç amb eMovistar i es va apuntar també la victòria en la segona regata, que va tornar a ser un duel entre ambdós. ECAM es va imposar per 58 segons. Els canaris dePuerto Calero varen ser tercers. «La veritat és que ens va sorprendre la velocitat en popa amb poc vent. Ahir ens vàrem equivocar en la primera popa muntant un S2, un spi per més vent, just quan aquest començava a caure. Vàrem intentar caçar eCAM, però ells varen controlar cada un dels nostres moviments. Només en la darrera popa vàrem començar a recuperar terreny, però ja era tard», va reconèixer el patró deMovistar, Pedro Campos.

En la classe TP52, que va haver d'executar un llarg recorregut de la classe I, el gran dominador va ser eMutua Madrileña, amb Peter de Ridder com a patró. L'embarcació de l'asseguradora va realitzar una gran prova. A mitjan segon tram, el Mutua Madrileña, amb els copa Amèrica Vasco Vascotto i Ray Davies com a tàctics, va fer un fort atac, aprofitant la seva major velocitat en empopada, i al final ja superava eSanta Ana en dotze segons. Amb aquest triomf, l'embarcació de l'asseguradora se situa líder provisional, amb dos punts d'avantatge damunt el Siemens d'Ian Walker i Pedro Perelló, que després de la seva victòria a la primera jornada, ahir només va poder ser sisè.

ESiemens (RCN de Palma), després d'una mala sortida, perdia el lideratge que va ostentar a la primera jornada. Pedro Perelló va dir ahir que «vist com s'havia desenvolupat el dia, les coses havien anat bé». «Hem aconseguit un sisè lloc que ens permet continuar lluitant pel triomf», va afegir l'armador mallorquí.

Per altra part, l'Artemis va descendir a la quarta posició de la general després de diverses maniobres poc encertades. En IMS 670, eCarpantxo, de Jesús Pintos, va tornar a aconseguir la victòria i, a més, es va imposar en temps compensat, consolidant el seu lideratge. L'Aquasònic d'Axel Rodger va ser segon i mantingué aquesta posició a la general. En el grup 600 Level Class, la victòria en la regata d'ahir va ser per a l'Icaro de Gustavo Martínez Doreste, que va escalar posicions en relació a la primera regata i es va situar tercer a la general. El lideratge provisional en aquest grup està en mans deValle Romano del malagueny Oliver Góngora; n'és segon eFermax de Daniel Maestre. Quant a les classificacions, cal destacar el tomb deCaixa Galícia (MRCY Bayona) de Roberto Bermúdez de Castro, que amb la devuitena posició ha quedat fora dels deu primers llocs i és onzè a la general.

Avui, a partir de les 13.00, es disputarà la tradicional regata llarga de la Copa del Rei. El Comitè de Regates té tres recorreguts alternatius perquè es pugui dur a terme. Dos llargs, el primer d'ells de 93,5 milles nàutiques (173 km), amb sortida des de la badia en direcció a la Dragonera, virada cap a Cabrera i final al cap Blanc, a l'entrada de la badia. El segon recorregut serà de 91,9 milles (170 km) i serà semblant al primer. El curt serà de 78,9 milles (146 Km.) en direcció a la Dragonera, virada i tram fins a punta Plana, amb final al cap Blanc. En tots els recorreguts hi haurà una puntuació intermèdia a l'illa de Toro, que quedarà a babord.