El triomf en aquest Gran Premi d'Alemanya, desena prova de la temporada, va ser per al japonès Yuki Takahashi (Honda), que va superar en l'últim moment i privà el sanmarinenc Alex De Angelis (Aprilia) de la victòria. D'altra banda, el company d'escuderia de Lorenzo, el valencià Héctor Barberá (Aprilia), es va ressentir de la seva operació al radi i només va poder acabar en cinquè lloc.
Jorge Lorenzo arribava al Gran Premi d'Alemanya, el darrer abans de marxar de vacances, disposat a donar un gir al campionat. Comandà als entrenaments de divendres i dissabte i tractà de fer el mateix en la cursa, però li va resultar molt més difícil del que havia previst, per no dir impossible. Això no obstant, el baix rendiment que ha tingut Dovizioso durant tot el cap de setmana, sortia des de la vuitena plaça de la graella i ahir acabà quart la carrera, afavorí els interessos del mallorquí tot i no poder fer-se seva la victòria de la prova.
La sortida de la cursa, que obria la jornada a Sachenring, va ser molt ajustada. El deixeble de Dani Amatriain, que sortia des de la primera posició de la graella, es va quedar relegat a la cinquena plaça, mentre que el seu màxim rival, l'encara líder Dovizioso, es col·locava al capdavant junt amb Locatelli i Takahashi. L'alegria de l'italià durava poc.
Estratègia
La sortida del mallorquí responia a una estratègia prudent, amb la qual va veure com es van col·locar la resta de pilots. Després Lorenzo va passar a l'acció. A primer pas per línia de meta, el jove pilot d'Aprilia es va posar al capdavant i cercà un canvi de ritme que li permetés posar distància respecte dels seus competidors. De Angelis era segon i per darrere del pilot sanmarinenc venien Héctor Barberá i Dovizioso en ple duel, el que beneficiava l'aspirant al lideratge del Mundial. Però al desè gir, la cursa va canviar de color i De Angelis va passar Lorenzo col·locant-se primer, i aconseguí un avantatge d'un segon.
El circuit donava per a moltes alternatives en cursa, i els nombrosos viratges d'esquerres eren aprofitats pel grup capdavanter per a contínues passades. L'espectacle era palpable, amb un ritme molt alt i totes les figures del quart de litre en lliça. D'una banda el sanmarinenc, deixeble d'Aspar com a primer, i d'altra banda dos equips, l'Aprilia de Barberá i Lorenzo junt amb les Honda de Dovizioso i Takahashi, que, finalment, va ser qui va sorprendre a tots en el final de carrera.
De Angelis comptava amb un avantatge d'un segon, mentre que la lluita del grup perseguidor era notable, alhora que donaven captura al pilot sanmarinenc. Barberá es ressentia de la seva operació al radi i queia a la cinquena posició, mentre que el seu company d'equip es mantenia per davant de Dovizioso, circumstància que li bastava per convertir-se en el nou líder del Mundial. Més intel·ligent i reflexiu que durant la passada temporada, el mallorquí Lorenzo no entrava en la disputa de la carrera.
El pilot de San Marino lluitava per aconseguir la seva primera victòria en una cursa, però a l'últim alè l'Honda del japonès Takahashi el va superar arrabassant-li la primera plaça. Lorenzo finalment va acabar en aquesta tercera posició (174 punts) just per davant de Dovizioso (172 punts), fet pel qual el quart de litre té nou líder abans del descans en la categoria.
Tot i no haver pogut aconseguir la victòria de la cursa, Jorge Lorenzo tornà a deixar clar ahir que el seu objectiu principal de la temporada és el Mundial del quart de litre. El pilot mallorquí també va constatar que es troba en forma i que la polèmica que van protagonitzar el seu pare, Chicho Lorenzo, i el seu director d'equip, Daniel Amatriain, no l'ha perjudicat.
Una vegada més líder del Mundial, Lorenzo se'n va de vacances amb els deures fets.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.