El pilot asturià Fernando Alonso (Renault) va aconseguir la segona victòria consecutiva de la temporada en el Gran Premi de Mònaco, després de l'assolida a Espanya, en superar el colombià Juan Pablo Montoya (McLaren), segon, i l'escocès David Coulthard (Red Bull), tercer.
Alonso s'ha adjudicat el primer triomf de la seva carrera al circuit de Montecarlo, setena prova de la temporada, on mai no havia pujat al pòdium, després d'aguantar l'assetjament de Kimi Raikkonen (McLaren) durant tota la cursa, fins que el finlandès va trencar el motor del vehicle que conduïa al revolt 49.
La correguda, com és habitual, va ser molt accidentada i provocà sis abandonaments, entre els quals el de tres pilots, Kimmi Raikkonen, Mark Webber (Williams) i Jarno Trulli (Toyota), quan marxaven en posicions de pòdium.
Raikkonen va sortir molt fort des del principi i a la segona volta ja s'havia desfet de l'australià Webber, que partia des de la segona plaça, demostrant que l'escuderia britànica havia millorat molt en aquest setè Gran Premi gràcies a la nova suspensió davantera.
El pilot finlandès, que va avançar Webber en una zona complicada del circuit, va ser l'únic capaç de seguir el ritme de l'asturià, a l'espera de poder superar-lo a la parada de boxes i sabent que el circuit urbà de Montecarlo gairebé no deixa opcions d'avançament.
Tot i això, la primera parada no va suposar cap canvi en la correguda i Alonso, que va entrar dues voltes després de Raikkonen, va sortir per davant del finès. Després de la primera entrada al «pit-lane» les coses tornaven a estar com abans: amb el líder del mundial al capdavant de la cursa i el de McLaren pressionant per darrere.
A partir d'aquell moment, el pilot de Renault es va dedicar a conservar el seu avantatge i a intentar que els nombrosos doblats no perjudicassin el seu camí cap al segon triomf consecutiu de la temporada.
Les coses es posaren molt a favor per a l'asturià quan a les voltes 48 i 49, Webber, tercer l'any passat a Mònaco, i Raikkonen, guanyador el 2005, trencaren el motor del seu monoplaça i abandonaren la cursa. Per darrere, Montoya i Barrichello varen aprofitar la conjuntura per col·locar-se segon i tercer, respectivament. Tot i això, una maniobra il·legal del brasiler als boxes li va costar una sanció; el posterior abandonament de Trulli deixava la plaça de pòdium a Coulthard.
El britànic, que no aconseguia pujar al calaix des del Gran Premi del Japó l'any 2003, va confirmar amb una gran actuació les bones sensacions que el Red Bull havia deixat en la qualificació.
D'altra banda, Jenson Button (Honda) i Michael Schumacher (Ferrari) varen protagonitzar la cara i la creu a Montecarlo. El britànic va fer novament una altra cursa que cal oblidar, perdut a la meitat del grup.
Mentrestant, l'alemany, que partia des del «pit-lane» després de perdre la pole per la sanció dels comissaris, va aconseguir remuntar fins a la cinquena posició. El «Kàiser» va demostrar la seva classe i va acabar la cursa pressionant el seu excompany Rubens Barrichello, l'any passat a Ferrari, en un darrer intent per pujar fins a la quarta posició.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.