El pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Aprilia) va cedir ahir per vint-i-tres mil·lèsimes de segon el primer assalt de la temporada davant el seu company d'escuderia Héctor Barberá. Amb un temps de 1:44.561, el valencià va ser el pilot que rodà més ràpid en la primera jornada d'entrenaments del Gran Premi d'Espanya de 250cc.
Després d'una pretemporada marcada per declaracions creuades entre ambdós pilots, el cert és que Lorenzo i Barberá no van decebre i compliren amb les expectatives que els assenyala com els principals protagonistes de la temporada.
Literalment la sessió va ser un mà a mà entre els pilots de Daniel Amariain, en la lluita dels quals només va interferir en ocasions Alex de Angelis (Aprilia), que finalment va acabar relegat a la quarta posició després de ser superat als minuts finals pel nou pilot oficial d'Honda per al quart de litre, el japonès Shuhei Aoyama.
Però la veritat és que Barberá i Lorenzo van marcar les diferències i foren els dominadors absoluts de la cilindrada. Tant el mallorquí com el valencià van rodar gairebé sempre mig segon més ràpid que qualsevol dels seus rivals, si bé és cert que, com a la resta de cilindrades, es van quedar molt lluny dels millors temps del traçat andalús.
Els pilots de Noale varen evidenciar que disposen de millor material que els seus rivals d'Honda, fins ara campions mundials amb Dani Pedrosa. Tant Barberá com Lorenzo tenien molt del treball de posada a punt bastant avançat des dels últims entrenaments de l'Associació Internacional d'Equips de Competició de fa diverses setmanes en aquest mateix escenari, així que no va sorprendre que abans fins i tot que s'arribàs al final de la jornada d'entrenaments ambdós marcassin els millors temps de la categoria sense arribar a superar-los en el tram final.
Entre ambdós pilots hi ha ja una guerra declarada per la supremacia de la categoria, que cada un enfoca d'una forma diferent tot i tenir un objectiu comú: derrotar l'altre i, més enllà, la resta de competidors. En aquesta ocasió va ser Héctor Barberá el major beneficiat, amb Jorge Lorenzo a continuació.
La tercera posició en la primera línia de sortida va ser per a Shuhei Aoyama, però ja a gairebé sis dècimes de segon, mentre que Alex de Angelis, que va acabar quart, es troba a poc més de set dècimes de segon. Una diferència molt important si es manté el dia de la cursa.
Héctor Barberá i Jorge Lorenzo van ser el més destacat de la representació espanyola de la cilindrada, ja que el següent classificat local, el castellonenc Àlex Debón (provador d'Aprilia i convidat en aquesta prova), quedà relegat a la dinovena posició.
Àlex Debón quedà classificat per davant d'Arturo Tizón (Honda), vint-i-unè, amb Àlvaro Molina a continuació, i Jordi Carchano (Honda) en vint-i-quatrè lloc de la classificació.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.