El derbi andalús, l'altre plat fort

Sevilla i Betis protagonitzaran un duel tens al Sánchez Pizjuán

TW
0

El nou capítol del clàssic entre el Reial Madrid i el Barcelona torna a ser el partit estrella d'una jornada a Primera Divisió a la qual ha precedit la classificació d'Espanya per al Mundial d'Alemanya 2006.

Després del parèntesi a la Lliga provocat pels partits de repesca davant Eslovàquia, als quals Espanya hagué d'aferrar-se per poder acudir a la cita alemanya l'any que ve, el campionat torna a la normalitat ni més ni menys que amb un dels partits més esperats de l'any. Però el Madrid-Barça no serà l'únic enfrontament d'alta tensió de la jornada, ja que, també avançat al dissabte, es disputarà el derbi andalús entre el Betis i el Sevilla.

Juande Ramos haurà de reorganitzar la seva defensa per la lesió de Javi Navarro amb l'objectiu de conservar la seva posició de UEFA, mentre que Llorenç Serra Ferrer recorrerà a l'equip que féu història davant el Chelsea anglès. El Betis, dissetè a un punt del descens, procurarà fugir dels llocs perillosos.

El líder, Osasuna, amb dos punts d'avantatge sobre el Barcelona, lluitarà per conservar la seva posició de privilegi a Getafe. L'any passat, primera vegada que ambdós conjunts s'enfrontaren en la màxima categoria, firmaren un empat a l'estadi Alfonso Pérez.

Vila-real, cinquè a la taula classificatòria, i Saragossa, setzè, completaran la jornada d'avui.

El protagonisme de demà diumenge l'han adquirit el Celta i l'Atlètic de Madrid, que es veuran les cares a Balaídos. Els gallecs, amb un gran inici de temporada en el seu retorn a Primera, són quarts amb un total de vint punts. L'Atlètic afronta el matx onzè amb 15 punts, en un camp que no li va gens malament.

En la lluita per assolir les places de UEFA es troba el Deportivo de La Corunya, en què club i jugadors es troben en conflicte pel tema de les renovacions. Visita al Racing, quinzè a només dos punts dels llocs de descens.

San Mamés acollirà un matx de màxima tensió, en el qual s'enfrontaran l'Athletic de Bilbao, coer amb 7 punts, i l'Alabès, penúltim amb 8. L'espanyol, que és juntament amb l'Athletic l'equip que més partits ha perdut, completa el trio de candidats al descens. Rep el Mallorca que compta amb tres punts més. L'equip més golejat fins ara, la Reial Societat, desè amb 16 punts, viatja a Màlaga, mentre que el Cadis i el València s'enfrontaran al Carranza.