ESPANYA: Casillas, Salgado, Pablo, Puyol, Del Horno; Luis García, Albelda, Xavi, Reyes, Raúl i Torres.
Vicente per Reyes, Xabi Alonso per Albelda i Morientes per Luis García.
ESLOVÀQUIA: Contofalsky, Petras, Skrtel, Kratochvíl, Had, Karhan, Hlinka, Hodur, Zabavnik, Holosko i Vittek.
Gresko per Hodur i Janocko per Karhan.
ÀRBITRE: Massimo de Santis (Itàlia). Amonestà Albelda per part d'Espanya i Karhan per part d'Eslovàquia. Expulsà Galis, seleccionador d'Eslovàquia, en el minut 20 per protestar el segon gol de Luis García i Had, per doble amonestació, en el minut 64.
GOLS:
1-0: minut 9, Luis García.
2-0: minut 18, Luis García.
2-1: minut 48, Vittek.
3-1: minut 65, Torres de penal.
4-1: minut 74, Luis García.
5-1: minut 78, Morientes.
INCIDÈNCIES: El Vicente Calderón s'omplí i el partit començà sota una intensa pluja que minvà en la segona part. El rei Joan Carles presidí la llotja de l'estadi madrileny.
Espanya sortí molt concentrada i en el primer minut disposà de la primera oportunitat de gol mitjançant Xavi, quan tirà una falta directa que fregà el pal dret del porter eslovac. Els homes d'Aragonés creaven perill en cada atac i en el minut 8 Luis García, d'impecable cop de cap, inaugurà el marcador en rematar una treta de córner de Xavi. No s'aturà d'atacar el combinat estatal i deu minuts després els mateixos protagonistes fabricaren el segon gol d'Espanya. Xavi fa ver una passada de mestre cap a Luis García i el davanter del Liverpool, després d'un excel·lent control, féu el dos a zero.
Raúl pogué augmentar la diferència a la mitja hora de joc, però el seu xut des de fora de l'àrea es marxà fora per poc. El Calderón, ple de gom a gom, embogia amb el recital de joc i ningú dubtava que arribarien més gols. El conjunt de Dusan Galis, que ja no era al camp perquè fou expulsat, es veia impotent davant l'allau de joc d'un combinat que es movia com una màquina perfecta al ritme que marcava el director i mestre Xavi Hernández. Fernando Torres tingué l'oportunitat de marcar el 3-0 en el minut 32, però la pilota s'estavellà en el travesser. Eslovàquia no existia. Al final de la primera part l'àrbitre anul·là un gol a Raúl per fora de joc.
Començà la segona part amb un gerro d'aigua freda amb el gol d'Eslovàquia. Luis García, l'autèntic heroi del partit fins llavors, va cometre una errada en defensa en cedir una pilota compromesa a Casillas, la qual cosa fou aprofitada pel davanter Vittek. Va ser la primera vegada que el rival trepitjà l'àrea espanyola però així és el futbol. El 2-1 no era un bon resultat provisional i durant uns minuts els nirvis aparegueren en els homes de Luis Aragonés. El partit canvià radicalment i els centreeuropeus començaren a controlar el migcamp.
I en el minut 64 arribà la jugada clau, una altra vegada amb els mateixos protagonistes. Pilota en profunditat de Xavi cap a Luis García que xutà, però la pilota fou aturada, involuntàriament, per un defensa eslovac amb la mà. L'àrbitre xiulà el dubtós penal, transformat per Fernando Torres, i expulsà Had. Amb un home menys, Eslovàquia intentà defensar el resultat fins al final per així somniar a capgirar l'eliminatòria a Bratislava. Però era difícil complir aquest objectiu amb deu homes, i Luis García i Morientes completaren la golejada.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.