Sordo és ja virtual campió del món júnior

Sebastien Loeb continua comandant la prova catalana per davant de Francois Duval i Gronholm

TW
0

El pilot espanyol Dani Sordo és el virtual guanyador del Campionat del Món de ral·lis en categoria júnior després d'obtenir provisionalment el primer lloc de la classificació en la segona jornada del Ral·li de Catalunya, penúltima prova del Mundial, mentre que el francès Sebastien Loeb (Citroën) continua també intractable al capdavant de la general global, en imposar-se en quatre de les sis especials disputades ahir.

El pilot càntabre no es va veure afectat per la sanció d'un minut i va continuar a la recerca de la victòria, però sense arriscar gaire. De totes maneres, a la seva bona conducció es va unir la mala sort del seu gran rival, el britànic Guy Wilks (Suzuki).

L'anglès va sortir de la carretera en el segon tram del dia i si aconsegueix arreglar el seu cotxe, sortiria amb una penalització de cinc minuts per tram en l'etapa de demà. Així, té molt poques opcions d'agafar l'espanyol -només si aquest i la resta dels rivals que té per davant abandonen.

Això no ho va desaprofitar Dani Sordo, que va sortir molt motivat i que obtingué el lideratge després que l'anterior líder de la prova, Mirco Baldacci (Fiat), sortís de la carretera en el cinquè quilòmetre de l'última especial.

El de Torrelavega va demostrar el seu poder i encapçala la competició júnior després de marcar l'«scratch» en cinc dels sis trams disputats, excepte en el primer, El Lloar-La Figuera 1, guanyat per Guy Wilks. L'espanyol mantingué la tranquil·litat després de l'abandonament del britànic i imposà d'aquesta manera la seva autoritat en la prova.

Per la seva banda, Sebastien Loeb continua liderant la general global i va obtenir el primer lloc en quatre dels sis trams disputats ahir, excepte els dos disputats a Capafonts, el primer guanyat per l'italià Gigi Galli (Mitsubishi) i el segon pel finlandès Mikko Hirvonen (Ford).

D'aquesta manera, la general queda provisionalment encapçalada per l'actual campió del món, seguit en el pòdium de la prova per Francois Duval i Marcus Gronholm a 57.8 i 2:11.8, respectivament.

La jornada, que va començar accidentada amb la primera especial de la segona etapa (el Lloar-La Figuera 1), la qual va haver de ser neutralitzada després del pas dels cinc primers cotxes, a causa de la mala ubicació dels aficionats a la recta del Molar i per garantir així la seva seguretat, finalment va poder desenvolupar-se sense problemes.