TW
0


La disputa de la jornada d'altura de la XXIV edició de la Copa del Rei es dugué a terme ahir en un recorregut de gairebé 100 milles nàutiques (185 quilòmetres). L'organització dissenyà una regata llarga que començà amb un triangle dins la badia de Palma amb balisa als voltants de Sant Joan per després col·locar la segona a l'illa Dragonera, on es puntuà com una primera mànega. Després de superar el Toro, els vaixells de les quatre categories es dirigiren cap a l'arxipèlag de Cabrera, on es trobava la tercera balisa per tornar després a la badia de Palma, on l'arribada de meta estava situada al cap Blanc. Segons el vent que bufà a darrera hora d'ahir horabaixa, es preveia que els primers participants arribassin cap a la mitjanit.

En els resultats parcials de la regata, eLexus comandà el primer pas a la categoria Transpac 52 seguit deCaixa Galicia i deMovistar. A l'espera del resultat final de la jornada, eCaixa Galicia encapçala la general seguit deLexus, amb dos punts menys.

En la categoria d'IMS 500, l'argentí Matador fou el primer que passà per la primera balisa puntuable de Dragonera, seguit deCAM de Fernando León i deTau Cerámica de Theresa Zabell. La general contiua encapçalada peCAM, però eTau Cerámica va prendre el segon lloc aCodorniu. Les proves començaren poc després de la una del migdia amb un vent de 10 nusos d'intensitat.

A la categoria d'IMS 600, eMovistar de Lorenzo Bressani encapçalava la prova en el pas pel Toro seguit per l'Andalucia te Quiere de Rafael Díaz i eZurich. Si al final del dia les posicions es mantinguessin d'aquesta manera, l'embarcació de Bressani continuaria com a líder. En IMS 670, el més ràpid a mitjan recorregut fou eQuum Comunicación, seguit deMutua Madrileña i eMovistar. A darrera hora de la nit les embarcacions, ja de camí cap a Palma, navegaven sota un vent de 12 nusos. Avui no hi haurà regates. L'organització decidí donar jornada de descans als participants després de la dura regata d'ahir.

El Zurich, que fou desqualificat en la segona mànega disputada dimarts, va perdre part de les seves opcions a la victòria final en veure's implicat en un conflicte en el pas de la primera balisa de sobrevent amb cinc embarcacions més. El vaixell de Santana no estigué d'acord amb la resolució dels jutges de regata i no perd l'esperança d'aconseguir la victòria després que ahir el jurat internacional de la Copa acceptàs la reobertura d'audència, a la qual eZurich aportarà noves proves.