L'Alcúdia vol tancar el seu any gloriós guanyant el títol de Lliga

S'enfrontarà en la final a partit únic i en la seva pista a l'Hospitalet

TW
0

L'Alcúdia pot arrodonir una gran temporada, avui a les 20 hores, en el pavelló municipal de la ciutat, imposant-se en la final de la Lliga LEB 2 contra el CB l'Hospitalet.

S'enfronten els dos conjunts que millor han reservat les forces en la lliga regular per realitzar una gran fase final. Els homes d'Eloy Doce eliminaren primer el Pozuelo i després, en l'eliminatoria en què es jugaven l'ascens, l'Autocid Ford Burgos, equip que domina amb claredat la lliga regular. I L'Hospitalet eliminà en els quarts de finals el Drac Inca per 3-0 i després el Ciudad de La Laguna. Els dos equips finalitzaren amb èxit l'objectiu planejat a principis de la temporada, arribar a la final i ascendir a la Lliga LEB per la porta gran.

Mateo Rubio compta amb un quintet molt compacte: l'exjugador del Drac Inca Francesc Xavier Puyada, de base, Juan Antonio Jobacho, d'escorta, el nord-americà Thomas Terrel, d'aler, amb els pivots Marcus Toledo i Miquel Feliu. El «número sis» indiscutible és Carlos Larraz, un gran aler amb molta experiència. També Xavi Mesa sol comptar amb minuts de joc, mentré que els altres, Lluís Curtó, Bernat Luque, Alex Formentó o David Ausina entren en joc per donar descans als titulars.

Eloy Doce pot comptar amb tots els seus efectius, destacant en aquesta fase final l'escorta portuguès Pedro Nuno, amb l'haitià Robert Joseph i el nord-americà Jason Blair. El club vol premiar els seguidors del primer equip alcudienc i omplir el pavelló. L'entrada serà gratuïta per assistir a aquesta gran final de la Lliga LEB 2.

Amb aquest enfrontament acabararan les competicions a Mallorca, on els equips realitzaren una temporada bona. Els dos representants de la LEB 2, Alcúdia i Drac Inca, jugaran la propera temporada una categoria més alta. Els primers guanyaren el dret d'ascendir a la pista i els segons compraren els drets en els despatxos. El Grupotel.com murer es manté en la EBA, mentre el Telenord s'Arenal baixarà a la Primera Divisió. Els dos equips femenins tornaren a lluitar per ascendir a la categoria d'or del bàsquet estatal, i es queda l'Olis Sóller per tercer pic eliminat en les semifinals.