La connexió més letal

A Iván de la Peña i a Raül Tamudo els va bé el Reial Mallorca i arriben amb ganes de guerra

TW
0


Iván de la Peña i Raül Tamudo formen una societat letal. De la Peña és sinònim de màgia i el català, de gol. L'arribada del cantàbric a la disciplina de l'Espanyol la temporada 2002-2003 va significar una major eclosió per al davanter de Santa Coloma de Gramenet. Ambdós formen una de les parelles més temudes pels defenses i el Mallorca ja ha tastat la seva saviesa futbolística en els darrers enfrontaments amb l'Espanyol.

Així, en la temporada 2002-2003 el Mallorca s'imposà per 2 a 0, amb gols de Lozano i Etoo, de penal. En aquella data, 6 d'octubre de 2002, Tamudo fou titular però De la Peña no jugà ni un minut. La mateixa temporada, l'Espanyol tornà la derrota al Mallorca per idèntic resultat (2-0), amb gols de Tamudo i Domoroud. En aquell partit sí que jugà De la Peña i la seva aportació va ser vital.

Ja en la temporada següent, els blanc-i-blaus van saber prendre les mides al Mallorca. A Montjuïc, els catalans s'imposaren per dos a zero amb dos gols de Tamudo, el segon després d'una magnífica assistència en profunditat d'Iván de la Peña. La societat començà a funcionar; el davanter té ganes de jugar davant al Mallorca i, a més, li va bé. Ja en la temporada passada la visita de l'Espanyol a Son Moix no va estar exempta de polèmica. Començà amb un 0-2 l'Espanyol, però acabà perdent 4-2. Era la penúltima jornada de Lliga i el conjunt de Luis Fernández necessitava els punts per mantenir la categoria. Tamudo va encarrilar aviat el matx en tornar a marcar per partida doble. El primer, de penal en el minut 6 i el segon, en el 26 després d'una meravellosa passada de De la Peña. Malgrat l'habilitat del duet atacant, els blanc-i-blaus van sortir amb la cua entre cames i deshonrats. És per aquest motiu que l'Espanyol arribarà diumenge amb ganes de revenja a Son Moix.

Aquesta temporada, en el partit jugat a Montjuïc, De la Peña va lesionar-se en el minut 46. Abans, va tenir temps per fer aixecar el públic dels seus seients i deixar el matx quasi sentenciat. En el minut 25, després d'una treta seva de córner, Pochettino marcà el primer gol. El segon arribà gràcies a una extraordinària jugada del cantàbric que culminà amb un xut al travesser que aprofità Óscar Serrano per batre Moyà. Però amb la lesió de De la Peña, l'Espanyola va perdre efectivitat i el Mallorca escurçà diferències en el minut 60 amb un gol de Pereyra.

Diumenge, De la Peña i Tamudo arriben amb ganes de Lliga de Campions. L'equip català està fent una gran temporada que vol veure culminada amb la seva participació a la pròxima edició de la Copa de la UEFA o de la Champions. A més, el jugador cantàbric, exjugador del FC Barcelona i del Lazio, entre d'altres, va estar a punt de fitxar pel Reial Mallorca l'estiu passat, però al final va ser desestimada la seva incorporació.

Tamudo, per la seva part, pateix un esquinç al turmell però aquesta setmana està forçant la seva recuperació per jugar contra el Mallorca. El davanter de Santa Coloma de Gramenet no entrenarà amb la resta del grup fins demà, però dissabte viatjarà a Palma.