Sete Gibernau i Dani Pedrosa mostraren les seves cartes a la primera sessió d'entrenaments oficials del Gran Premi d'Espanya, prova que obre el Mundial de motociclisme i que es disputa aquest cap de setmana a Jerez, on aconseguiren els millors registres en Moto GP i 250 cc. L'italià Simoncelli fou el més ràpid als 125 cc.
Gibernau fou el millor en la categoria reina. Aconseguí la pole provisional en marcar un temps d'1:40.801 minuts, tan sols una mil·lèsima més respecte del crono que assolí en la sessió lliure del matí, on també es desmarcà com el pilot més ràpid.
Per darrere Gibernau, els nord-americans Nicky Hayden (Honda) i John Hopkins (Suzuki) s'asseguraren la segona i la tercera plaça, respectivament. Ahir, Valentino Rossi, l'actual campió del món, es va veure relegat a la cinquena posició, amb un temps d'1:41.218 minuts, per darrere de Marco Melandri (Honda).
Per la seva part, el jove pilot de Yamaha Toni Elías acabà en 15a posició. Per darrere Elías quedaren els dos altres espanyols, Carles Checa (Ducati) i Rubén Xaus (Yamaha), que no varen estar afortunats. Checa patí una sortida de pista en els primers minuts de la sessió, mentre que Xaus continuà acusant alguns problemes d'adaptació a la nova moto.
També fou Dani Pedrosa, en una lliçó de coratge i competitivitat, el més ràpid en la categoria de 250 cc. Una feina que no fou fàcil per al pilot d'Honda davant el duel que mantingué amb Sebastián Porto, però que aconseguí a la darrera volta de la primera sessió.
Porto, que fou el més ràpid en la sessió lliure, mantingué la pole provisional durant bona part dels entrenaments oficials. Pedrosa no encertava a trobar el ritme més avinent. Malgrat que el català arribà a ser cinquè, exhaurí les seves oportunitats fins al final i a la darrera volta aconseguí superar una dècima el temps de l'argentí.
També fou destacable l'actuació en la seva estrena en 250 cc d'Héctor Barberà, que obtingué el sisè millor registre i superà un vell rival, Andrea Dovizioso, el vigent campió en els 125 cc, que acabà en desena posició després de patir una caiguda.
El mallorquí Jorge Lorenzo acabà en una meritòria vuitena posició, mentre que Alex Debón fou 15è, un lloc per sobre d'Àlvaro Molina. El pilot italià d'Aprilia Marco Simoncelli s'encarregà de marcar les distàncies en els 125 cc i agafà el control de la categoria, aconseguint la pole provisional, després de marcar el ritme a la primera sessió. Per darrere, el també italià Mattia Pasini (Aprilia) ocupà el segon lloc, Thomas Luthi (Honda) fou tercer, mentre que la quarta posició se l'adjudicà Mika Kallio (KTM).
Pasini dominà la major part de la sessió, rodant en temps de volta ràpida i superant els seus propis registres, però es va veure desbancat a les darreres voltes per Simoncelli. Per la seva part, el pilot d'Aprilia Héctor Faubel fou el primer espanyol classificat; ocupa la setena posició, gràcies a un millor temps d'1:47'901 minuts. A més, Pablo Nieto (Derbi) s'hagué de conformar amb l'onzena posició, mentre que Julián Simón (KTM) i Manuel Hernández (Aprilia) acabaren per darrere.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.