Simoni guanya i Julich és líder

Alejandro Valverde acabà sisè i ara és tercer a la classificació general

TW
0

L'italià Gilberto Simoni (Lampre) firmà el seu primer triomf de la temporada imposant-se en la cinquena etapa de la París-Niça, disputada ahir sobre un recorregut de 172'5 quilòmetres entre Rognes i el mític port del mont Faron.

Simoni, dues vegades guanyador del Giro d'Itàlia, demostrà durant la pujada al coll esmentat la seva condició de gran escalador i travessà la meta amb 19 segons d'avantatge sobre l'australià Cadel Evans (Davitamon-Lotto) i el francès David Moncoutie (Cofidis).

Amb la por del grup pel que pogués succeir en el primer contacte amb l'alta muntanya, el gran grup arribà controlat fins a les primeres rampes, amb una escapada consentida de Serpellini, Hayman, Jalabert i Fritsch, que finalitzà tot just iniciada l'ascensió.

Fou l'hora del Liberty-Seguros. Alberto Contador imposà un ritme exigent pensant en l'alemany Jorg Jaskche, guanyador de la ronda l'any passat, però fou debades. Els espanyols, amb ganes de deixar-se veure, no s'aturaren d'atacar. Però Simoni no estava disposat a deixar passar la seva oportunitat de cercar la primera victòria.

L'italià capturà Gómez Marchante, que intentava fugir del grup, i partí en solitari cap al triomf. Per darrere, Evans i Mouncoutie eren els qui seguien Simoni de més a prop. También brillaven Tino Zaballa i Alejandro Valverde, que acabaren en vuitena i en sisena posicions, per col·locar-se en el segon i en el tercer llocs de la general a 19 i a 20 segons, respectivament, de Bobby Julich, desè ahir a 41 segons i nou líder.