Moyà perd el primer partit de la Davis davant Mathieu en cinc sets

TW
0

Carles Moyà va veure com Paul Henri Mathieu allunyà almenys de moment un dels seus objectius durant les darreres temporades. El francès sorprengué el mallorquí i s'apuntà el primer punt de la semifinal entre espanyols i francesos després de la seva victòria per 6-3, 3-6, 2-6, 6-3 i 6-3, en quatre hores i 30 minuts. El mallorquí tornà a veure com el físic i la frontera de les quatre hores rebutjaven la seva sort. Dos partits havia disputat per damunt d'aquesta frontera i el resultat havia estat en ambdós el mateix, la derrota.

Moyà comptava amb l'experiència, amb la terra batuda, però no amb la resistència que li podia oferir Mathieu que es va recuperar després de caure en el cinquè i definitiu partit de la final el 2002 davant el rus Youzhny. Mathieu va ser l'home encarregat de trencar la ratxa de vuit victòries consecutives en la competició de Moyà. Per la seva raqueta havien passat homes com Verkerk, Philippousis o Gaudio, però no va poder repetir el triomf davant el francès. Un tennista francès que ja avisà en el primer set, en què Moyà es mostrà massa erràtic. Un trencament en el vuitè joc va ser definitiu. No obstant això, la reacció de l'espanyol va ser concloent. La humitat i la calor varen passar factura al francès.

Moyà es va fer amb els dos següents sets. Semblava tenir el partit encarrilat però de nou mostrà la seva imatge més irregular. Aquella que l'apartà dels metalls a Atenes. Mathieu va reaccionar i demostrà el seu esperit de patiment. S'apuntà el quart set i en el cinquè reaccionà, perquè Moyà, com a Nova York, va arribar a comptar amb un trencament al seu favor. Però aparegueren els fantasmes en el joc del mallorquí i acabà cedint el partit. D'aquesta manera, cedí també les il·lusions de l'equip espanyol que comptaven amb el punt del partit de Moyà.

El mallorquí en finalitzar el partit declarà, «potser les ganes de guanyar la Copa Davis s'han tornat en contra meu. Aquest és el meu objectiu principal i potser aquesta obsessió m'impedeix fer el meu millor tennis. Esper que diumenge en n'anem d'aquí amb una victòria», reconegué. oyà assimilà que el revés encaixat li havia trastocat les expectatives de l'equip espanyol.