Jornada rodona per als mallorquins a Wimbledon

Carles Moyà i Núria Llagostera es classificaren per a la segona ronda del torneig

TW
0

Ple mallorquí sobre la gespa de Wimbledon. Carles Moyà i Núria Llagostera aconseguiren el passaport per a la segona ronda del torneig després d'eliminar el francès Olivier Patience i l'hongaresa Petra Mandula respectivament.

Carles Moyà, cap de sèrie número 9, patí més del que es pensava per superar en la primera ronda del tercer Grand Slam de la temporada el francès Olivier Patience, que derrotà en cinc sets per 6-4, 3-6, 7-5, 6-7 (6) i 6-1.

En un partit que s'hagué de suspendre en la plujosa jornada de dilluns quan anaven empatats a un set, es tornà a veure en la represa el Moyà dels moments pitjors, descentrant en les fases clau, la qual cosa estigué a punt de costar-li molt cara.

Amb un panorama molt dur per endavant, amb Lleyton Hewitt o Roger Federer al mateix costat, el mallorquí gastà més forces de les necessàries per doblegar un rival a priori molt inferior, en el seu debut a Wimbledon, un torneig que mai no li ha anat gaire bé i en el qual no ha arribat més enllà de la segona ronda. Moyà aconseguí 29 aces però es mostrà irregular amb el seu servei, només amb un 55 per cent d'efectivitat, la qual cosa esperonà el seu rival, número 93 mundial, que malgrat la derrota féu un gran partit.

Només en el cinquè i definitiu set, i després d'haver cedit en etie break del quart, Moyà demostrà la diferència de qualitat que el separa de Patience i guanyà la mànega per 6-1.

Moyà es veurà les cares en segona ronda amb el txec Radek Stepanek, botxí d'Àlex Corretja.

Per la seva banda, Núria Llagostera s'imposà amb autoritat a la hongaresa Petra Mandula per un doble 6-3 en un partit en què es mostrà molt segura des del fons de la pista i en el qual va saber administrar els trencaments de servei.

En segona ronda l'espera la nord-americana Meghann Shaughnessy, cap de sèrie número 32 del torneig, que derrotà la seva compatriota Menisa Irvin per 7-6 (3) i 7-6 (0).

En la competició masculina, l'espanyol Feliciano López, cap de sèrie número 18, tingué una estrena tranquil·la en el torneig i superà en primera ronda el britànic Richard Bloomfiend en tres sets per 6-4, 6-2 i 7-5 a penes en una hora i 38 minuts. López controlà en tot moment el joc.

Finalment la pluja féu novament acte de presència i obligà a la suspensió dels partits en els quals intervenien Fèlix Mantilla, David Sánchez, Virginia Ruano, Arantxa Parra i Conchita Martínez.