TW
0

Un total de desset etapes i més d'onze mil quilòmetres per set països hauran de recórrer els participants a l'edició 2004 del més important i més dur ral·li de motor, el Dakar, i en el qual la representació espanyola és la segona més important en nombre després de la francesa. La prova començarà el primer dia de l'any a la regió francesa d'Auvergne i conclourà en el llac Retba o llac Rosat, pròxim a la capital senegalesa.

França i Espanya, amb tres etapes, Marroc amb quatre, Mauritània amb sis, Mali amb dues, Burkina Faso amb una i una altra a Senegal formaran el mapa de la present edició del Ral·li, que tindrà un recorregut de 5.628 quilòmetres de trams especials i 5.424, 5 (11.052,5 en total) dels anomenats d'enllaç.

De tots aquests quilòmetres, un total de 9.037 tindran per escenari terres africanes i d'aquests, 5.389 quilòmetres seran de lluita constant contra el rellotge. Els participants a la competició tan sols disposaran d'una jornada de descans, la del dia 12 de gener a la localitat de Bobo-Diulasso, a Burkina Faso, que rep el seu nom de la reconciliació de dues ètnies de la zona després d'anys de guerres.

Els pilots supervivents hauran d'afrontar dues etapes molt complicades, Nema-Mopti i Nuakchott-Dakar, en les quals no podran emprar absolutament cap sistema d'ajuda a la navegació («GPS» o Global Position Sistem). La jornada més llarga serà la setena, entre Tan Tan i Atar, amb 1.055 quilòmetres en total, mentre que la més curta serà la darrera, un «boucle» Dakar-Dakar de només 113 quilòmetres i pràcticament amb tota la correguda decidida a les diferents classificacions.

Quant a trams especials es refereix, el més llarg serà el que unirà Tiyika amb Nema, de 736 quilòmetres vàlids per a la classificació de la cursa i, altre cop, el més curt, serà el Dakar-Dakar, d'escassament 30 quilòmetres. En total s'han inscrit per a la prova africana un total de 140 cotxes, 200 motos, 58 camions i 165 vehicles d'assistència, repartits 85 d'ells en cotxes i 80 en camions.

Per països, el més representat és França, amb un 37,48 per cent d'inscrits, seguit per Espanya, amb un 26,15 per cent, i Itàlia es troba en tercer lloc amb un 7,65 per cent dels participants d'aquesta nacionalitat. També hi ha pilots de Colòmbia, Letònia o Guatemala fins un total de 35 països representats a la cursa.

En aquesta edició hi ha un total de 17 dones, 11 disputen la prova a cotxes, 2 en moto, entre elles Gemma García, 3 ho fan en quad i una en camió. El 84 per cent d'inscrits ho són per primera vegada i 17 pilots ja han guanyat en alguna ocasió, com és el cas del finlandès Ari Vatanen (4), els francesos Bruno Saby (1), René Metge (3), Jean L. Schlesser (2), Richard Sainct (3, en moto) o Stephane Peterhansel (6, en moto), l'alemana Jutta Kleinschmidt (1) o els italians Edi Orioli (4, en moto) i Fabrizio Meoni (2, en moto).