TW
0


La més que possible paralització de les proves que s'han de disputar en carretera durant els mesos de juliol i agost ha posat «en peu de guerra» les federacions esportives més afectades per aquesta mesura. A instàncies de la Direcció de Trànsit i del subsector de la Guàrdia Civil, la Conselleria d'Interior té previst denegar la celebració de qualsevol «activitat classificada» fet que suposaria un cop molt fort per federacions com les de ciclisme i triatló, que durant els mesos d'estiu desenvolupen la major part de la seva activitat competitiva.

La Direcció General de Trànsit es basa per dur a terme aquesta prohibició en un decret publicat fa uns mesos en el Butlletí Oficial de l'Estat, on es regulaven les activitats dels agents de tràfic a partir de les operacions de sortida i arribada.

Aquesta prohibició afectaria quasevol acte que s'hagi de dur a terme a les carreteres durant els caps de setmana de juliol i agost, ja siguin competicions esportives (automobilisme, atletisme, triatló, ciclisme), romeries, o actes socials de qualsevol tipus. De fet, i com recorda el president de la Federació de Cicilisme de les Illes Balears, Andreu Canals, «la marxa del Güell a Lluc a Peu no es podrà dur a terme, almenys com acostuma a ser, en la matinada de dissabte a diumenge del primer cap de setmana d'agost».

El malestar és la nota predominant entre els representants de totes les federacions afectades, ja que com recorda el màxim responsable del triatló a les Illes, Andoni Valencia, «el nostre esport concentra tota la seva activitat entre els mesos de juny i setembre, i si ens prohibeixen fer activitats durants dos mesos, ens fan molt de mal». El mateix Andoni Valencia té molt clar la solució: «com que no és un problema de seguretat, sinó de mitjans, el que han de fer és aconseguir-ne més, i no deixar-nos sense pràctica esportiva». Les federacions afectades es troben en permanent contacte per tal de dur a terme accions si les conselleries d'Interior i Esports no els ajuden.