Duel de titans entre el Madrid i el Bayern

El partit entre el Deportivo de la Corunya i la Juventus de Torí també destaca per la seva igualtat

TW
0

El sorteig dels vuitens de final de la Lliga de Campions va oferir ahir un vertader xoc de titans entre el Reial Madrid i el Bayern de Munic, dos equips històrics de la màxima competició futbolística europea.

Els partits d'anada es disputaran els dies 24 i 25 de febrer i els de tornada el 9 i 10 de març. El Reial Madrid debuta a Munic amb l'esperança de trencar el seu balanç negatiu a l'estadi Olímpic del Bayern, on mai no ha pogut guanyar en els seus set enfrontaments a Europa.

El partit anticipa un xoc de titans amb jugadors de la talla d'Oliver Kahn, Ballack, Ze Roberto, Makaay, Claudio Pizarro i Roque Santa Cruz, pel Bayern, i Iker Casillas, Zinedine Zidane, Roberto Carlos, Luis Figo, Ronaldo, David Beckham i Raúl, pel Madrid.

El Reial Madrid, amb nou títols europeus, espera aprofitar-se de la baixa forma del Bayern, amb quatre, per mantenir la ratxa de les darreres cinc eliminatòries a doble partit amb equips alemanys, de les quals ha vençut en quatre. Té l'avantatge també de jugar la tornada al Santiago Bernabéu.

El Deportivo torna a trobar-se amb un «enemic» conegut: la Juventus de Torí, un equip amb un sòlid bloc en el qual destaquen Alessandro del Piero, David Trezeguet i Pavel Nedved, un trio d'estrelles que la passada temporada va ser clau en l'eliminació del Reial Madrid en semifinals.

Depor i Juve s'han enfrontat en les tres últimes temporades a la Lliga de Campions, encara que mai en eliminatòria directa. El pitjor record per als espanyols va ocórrer la temporada passada, quan un gol de Tudor en el minut 93 va desfer un 2-2 i va suposar l'eliminació dels de la Corunya.

El Chelsea de Makelele, Hasselbaink i dels argentins Juan Sebastián Verón i Hernán Crespo, protagonitzarà amb l'Stuttgart alemany un altre dels partits equilibrats. Els altres dos equips espanyols han tingut una sort dispar, ja que al Celta li ha tocat l'Arsenal, un dels equips més en forma d'Europa, i a la Reial Societat el menys poderós Olímpic de Lió francès.

Amb el seu trio francès -Patrick Vieira, Pires i Thierry Henry-, els «canoners» aspiren a conquerir a la fi el títol europeu, en un equip en el qual també destaquen Gilberto Silva, Dennis Bergkamp i Nwankwo Kanu, sense oblidar el seu entrenador, Arsene Wenger.

El Lió, rival de la Reial Societat, és un equip que s'ha posat a les mans de brasilers de qualitat com Juninho Pernambucano, Giovane Elber, Edmilson, campió del món a Corea del Sud-Japó, i Claudio Capaca.