Bartomeu Cursach abandona la sala de premsa després de comunicar la decisió.

TW
0

Cursach se'n va. El màxim accionista del Reial Mallorca oficialitzà ahir la seva voluntat de vendre. Cursach es vol desfer de la majoria accionarial del Reial Mallorca i cerca comprador. Cursach posa a la venda sis milions d'euros en accions, tota vegada que als tres milions propis se li han d'afegir els tres milions més -un milió i mig per hom- que hi invertiren els seus amics Mateu Palmer i Joan Tolo Seguí.

Avui es compleixen dos mesos del dia en què el nou consell d'administració, amb Cursach com a principal cap visible, es va presentar als mitjans de comunicació. Recordant els motius que el varen empènyer a formar part del nou projecte, l'empresari apuntà que «jo vaig arribar al Mallorca amb les ganes d'ajudar en tot quant pogués, entenent per ajudar fer-hi una aportació econòmica i treballar». El mateix Cursach confessà que la decisió d'entrar a l'accionariat del Reial Mallorca no va ser fàcil, i explicà que ja s'esperava rebre crítiques. «Em pensava que alguna cosa del que ha passat havia de succeir, però no m'imaginava que fos tan aviat. Esperava que les crítiques fossin per una mala gestió, per una errada en un fitxatge, però no per temes que res tenen a veure amb el futbol i que el 99 per cent són mentides i no es poden demostrar».

«Per una sèrie de motius familiars he decidit vendre la meva participació en el Reial Mallorca. Com que això no és una cosa que d'un dia per l'altre es pugui fer, he pensat que el millor és que mentre això es produeixi i puguin sortir les persones que es facin càrrec d'aquest paquet d'accions, seguiré afrontant les meves obligacions», explicà inicialment Bartomeu Cursach.

L'empresari continuà recordant que «nosaltres entràrem perquè el Mallorca fos dels mallorquins», per la qual cosa «intentarem amb un termini de temps raonable -diguem fins que comenci la temporada pròxima- que algun mallorquí o un grup de mallorquins, o gent instal·lada a Mallorca amb un reconegut mallorquinisme es faci càrrec d'aquestes accions. Si no fos així, passat aquest temps, em sentiria alliberat per fer qualsevol cosa amb elles», assegurà Cursach.

La seva vinculació amb el club, emperò, l'ha convertit en el centre d'algunes crítiques i Cursach no amagà que «en el món del futbol pot semblar normal, però a mi em sembla totalment il·lògic que hi hagi unes crítiques on es mesclin mitges veritats amb quarts de veritats i donin un mal viure a la meva família», i conclogué en aquest sentit que «abans que el Mallorca està la meva família».

Cursach no va amagar durant la seva intervenció que aquesta situació l'havia deixat molt decebut, especialment perquè «les crítiques estic disposat a acceptar-les, però jo estic parlant de les falsedats que algú ha dit». L'empresari es mantingué fidel al seu discurs apuntant que «estic totalment decebut. Em pensava que no hi hauria la caça aquesta de bruixes que alguns sembla que han cercat. És una minoria, però perjudica la meva família i no ho vull».

En demanar-li pel pel préstec milionari que va fer al club l'agost de l'any passat, xifrat en més de deu milions d'euros, Cursach no volgué entrar en massa detalls sobre el seu estat i es limità a dir que «ho vaig fer perquè la gent que estava al capdavant del Mallorca em donava tot tipus de garanties. De fet, això està arreglat o en vies de solventar-se molt ràpidament, si no tot sí una part».

I continuà que «a l'ampliació de capital jo vaig aportar directament tres milions d'euros i vaig convèncer uns amics i socis en uns negocis perquè en posassin tres més. Els vaig haver de forçar una miqueta perquè entrassin. Hi ha un altre grup de gent que hi aportà la resta i algun d'ells hi són perquè tenien una certa garantia sabent que jo hi era».

Tot i que la seva decisió de vendre és, així, irrevocable per evitar seguir passant pel mateix, Cursach obrí les portes a mantenir-se com accionista, ja que «si en deu mesos no m'he pogut desfer de totes les accions, però sí d'una part, per ventura esperaré més temps, perquè ho pugui comprar gent d'aquí».

A pesar de les crítiques, Bartomeu Cursach guarda bons records fins el moment de la seva època al si del Reial Mallorca. Al·ludí al corporativisme per justificar l'absència de crítiques al Grupo Zeta i explicà que li agrada participar al màxim. «Crec en el corporativisme, tot i que és cert que jo era el que em deixava veure més dins el Mallorca, ja sigui pel nombre d'accions o perquè a mi m'agrada viure les coses, anar als entrenaments, viatjar amb l'equip», explicà.

Per això mateix, l'empresari té clar que no rebutjarà a continuar anant a veure els partits de futbol del Mallorca, tot i que «no tengui accions». A més a més, no descarta «continuar ajudant l'equip si la gent que hi ha al capdavant m'inspira confiança» perquè, com ell mateixa va recordar en referència al famós préstec, «si ho vaig fer abans no veig cap motiu per no continuar fent-ho».

Pel que fa a l'opinió que li mereixen els seus companys de singladura al capdavant del Mallorca, Cursach confessà que «la meva opinió sobre Mateu Alemany és immillorable», a la vegada que explicava, en referència a la resta d'accionistes, que «tenc molt bona opinió d'ells, si no no hi seria». Cursach fou clar en explicar que havia decidit entrar al Mallorca de forma absolutament lliure. «No és res forçat, ningú no m'ha possat una pistola al cap perquè ho fes, sinó que ho he fet voluntàriament».