Una caiguda deixa Lorenzo sense opcions

Hèctor Barberà guanyà als 125 cc i Elías ho va fer als 250 cc

Jorge Lorenzo, en el moment de caure.

TW
0

No era el dia de Jorge Lorenzo. El mallorquí, després d'una brillant sessió d'entrenaments, aconseguí el dret de sortir des de la primera línia de la graella. Però el pilot de Cajamadrid Derbi va quedar clavat en el moment decisiu i ja en la primera volta passava per la línia d'arribada en la quinzena posició. Lorenzo es veia obligat a remuntar i així ho va fer fins a contactar amb el grup de davant, però la seva empenta, avançant els seus rivals per llocs inversemblants, acabà fent-li cometre un error que provocà la seva sortida de la pista després del túnel. En va sortir a gran velocitat i es va haver de tirar per terra a fi de no xocar amb el mur de protecció, encara que tornà a la pista en quinzena posició, just per darrere del pilot de Talavera Àlvaro Bautista (Aprilia). Però una volta després, el mallorquí havia d'entrar al taller amb la moto seriosament danyada, per la qual cosa el seu ànim de tornar al pòdium o fins i tot de guanyar la cursa en va esfumar definitivament.

Qui sí que va fer una cursa excel·lent va ser Hèctor Barberà. El pilot de Dos Aguas va entrar a la penúltima volta com a líder, i s'hi va mantenir en el gir final, per aconseguir una magnífica victòria que el situa en la sisena posició del Mundial.

A la cilindrada de 250 cc, Toni Elías (Movistar Aprilia) va confirmar plenament els seus objectius i guanyà amb auctoritat, per retallar nou punts de diferència respecte el líder del mundial, el pilot de San Marino Manuel Poggiali (Aprilia), que fou tercer.

La correguda no va tenir gaire història. En la sortida el més ràpid fou l'argentí Sebastián Porto (Movistar Honda), darrere del qual se situà l'italià Roberto Rolfo (Honda), i amb Elías en tercera posició. Però abans que acabàs la primera volta l'espanyol ja s'havia situat com a líder de la cursa, i no tornaria a deixar aquest lloc al llarg de les 23 voltes.

Des d'aquest moment, i en ocasions a ritme de rècord de volta ràpida, el pilot de Movistar Aprilia fou obrint un espai que finalment fou insalvable per a tots els seus rivals. A MotoGP, Max Biaggi (Honda RC 211 V) aprofità una errada del seu compatriota, l'italià Valentino Rossi (Honda RC 211 V), per adjudicar-se la seva segona victòria de l'any.

Alguns dels seus contrincants quedaren aviat fora de combat, ja que mentre que l'espanyol Sete Gibernau va fer una sortida impecable, i es va posar líder per davant de Biaggi, el nord-americà Nicky Hayden i el mateix Rossi, tres pilots caigueren després de tocar-se entre ells.

Fou una cursa molt moguda, però en la qual Max Biaggi va ser molt ben informat contínuament des de la línia de boxes, i amb un ritme controlat en tot moment, que li va permetre poder aguantar l'atac de Rossi, que en aquesta ocasió va haver de conformar-se amb la segona posició, tot i que és la dinovena vegada consecutiva que l'italià acaba pujant al pòdium.