Knaven es va treure l'espina, als seus 32 anys, en una correguda com el Tour de França, on ja havia estat en altres edicions segon, tercer i fins i tot quart en nombroses ocasions, quedant a les portes de l'alegria d'un triomf que ahir sí pogué obtenir. El veterà holandès engrandeix així un palmarès atractiu, ja que entre els triomfs que ha aconseguit destaca la París-Roubaix de 2001. A més fou el més llest del grup de deu fugats que es jugà el triomf d'etapa i rompé així la tradició de les arribades en l'esprint a Bordeus.
No hi hagué molta guerra aquesta vegada per aconseguir formar una fuga bona que pogués arribar als quilòmetres finals. Amb ganes de recuperar-se de la duresa passada els últims dies als Pirineus i amb les forces ja molt justes després de quasi tres setmanes de competició, l'US Postal, l'esquadra del mallot groc de la cursa, donà llum verda al primer intent en què no partia ningú perillós de cara a la general, encapçalada pel seu líder, el nord-americà Lance Armstrong.
Així, quasi al primer quilòmetre es formà un grup de gairebé deu corredors que incloïa l'espanyol Txente García Acosta (iBanesto.com), el suís Peter Luttenberger, el colombià Iván Parra (Kelme), els holandesos Leo van Bon, Bram de Groot, el guanyador Knaven i els italians Paolo Bossoni i Salvatore Comesso.
L'enteniment entre els deu del davant era perfecte, mentre que el gran grup estirava més aviat de manera testimonial. L'US Postal encara arribà a concedir més de 16 minuts de renda (km 68) i començà a fer somniar als escapats que podrien disputar-se la victòria d'etapa.
Quan els grups amb esprintadors encara a les seves files decidiren entrar a col·laborar amb l'US Postal ja fou massa tard i estava clar que el guanyador de l'etapa sortiria del conjunt d'escapats. El treball del Credit Agricole, Jan Delatour o Gerolsteiner tan sols serví per acostar-se un poc als fugats. El primer a despenjar-se de la lluita per l'etapa fou el colombià de Kelme Iván Parra, que no aguantava el ritme a poc més de 15 quilòmetres per al final. Poc abans i davant els dubtes era el finalment guanyador del Quick Step, Servais Knaven, qui llançà un atac que sorprengué tots els seus companys d'escapada.
El moviment de Knaven fou definitiu, ja que aconseguí fer un forat de quasi 40 segons que, davant els dubtes de la resta dels fugats, li serví per presentar-se a la meta amb 17 segons d'avantatge i a quasi vuit minuts del gran grup. D'aquesta manera celebrà el que és el primer triomf holandès del Tour de França del centenari.
Avui la volta gal·la parteix de Bordeus amb destinació a Saint Maixen l'Ecole i tot està preparat per a la jornada de dissabte, entre Pormic i Nantes, que es pot considerar una etapa decisiva, perquè Armstrong i Ullrich es jugaran el Tour en una contra rellotge de 49 quilòmetres.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.