Alonso fa història i sortirà des de la 'pole'

L'asturià s'exhibeix a Malàisia i es converteix en el pilot més jove que surt des del primer lloc

TW
0

L'asturià Fernando Alonso (Renault R23) partirà avui des del primer lloc de la formació de sortida del Gran Premi de Malàisia, i així entra a la història de la Fórmula 1 per ser el més jove pilot a ocupar-lo, amb 21 anys set mesos i 23 dies.

Malgrat la febre amb la qual s'havia aixecat, 38,5 graus, Fernando Alonso culminà les sessions d'entrenaments del Gran Premi de Malàisia amb el primer lloc en la sessió de classificació, amb el que a més acabà amb el domini de l'alemany Michael Schumacher (Ferrari F2002), que havia ocupat la posició de punta en les quatre edicions disputades.

Al matí el pilot asturià havia estat tercer darrere dels dos Mclaren-Mercedes del finlandès Kimi Raikkonen i del britànic David Coulthard i als últims entrenaments lliures havia cedit una altra posició en benefici del brasiler Rubens Barrichello.

Alonso partia en onzena posició per fer la seva volta ràpida, una volta sense errors i que el situava en finalitzar en el primer lloc amb un segon i 53 mil·lèsimes per davant del brasiler Matta (Toyota TF103), però encara faltaven per sortir uns altres nou pilots, entre ells els de les escuderies Williams-BMW, Mclaren-Mercedes i Ferrari.

El primer pilot de referència era el seu company d'equip l'italià Jarno Trulli, qui al final es va quedar a 178 mil·lèsimes de segon d'Alonso, després d'haver marcat el millor temps en l'últim parcial.

A aquest el van seguir els pilots de Mclaren-Mercedes, el britànic David Coulthard, qui aconseguia el millor temps al primer sector, el finlandès Kimi Raikkonen; el colombià Juan Pablo Montoya i tan sols quedaven els Ferrari de Barrichello i Michael Schumacher.

Fernando Alonso s'havia adjudicat ja un lloc a la segona fila, però Barrichello es quedava a mig segon de l'asturià, amb la qual cosa s'assegurava la primera, i Michael Schumacher anava a ser el seu únic rival.

Al primer sector Schumacher cedia 40 mil·lèsimes de segon, en el segon en recuperava 26, i en el tercer últim en perdia 335, que el relegaven a la tercera posició i donaven a Fernando Alonso la seva primera posició a la formació de sortida, després d'haver disputat 18 Grans Premis.

La incògnita ara és conèixer els litres de gasolina amb els quals han rodat els pilots i el que pot ocórrer en la cursa d'avui, encara que possiblement la majoria esculli una tàctica de dues parades.