TW
0


Allan Davis va robar ahir tot el protagonisme al fred, la pluja, el fortíssim vent de costat i els quatre ports de segona categoria que presentà la tercera etapa de la Challenge, amb origen i final al Port d'Alcúdia. L'australià de l'ONCE-Eroski va superar perfectament la travessia per la serra de Tramuntana i esperà la seva oportunitat a l'esprint final per imposar-se a velocistes de la categoria d'Erik Zabel o Johan Musseuw.

En un primer moment es va atorgar el lideratge a Erik Zabel, que partia com a segon classificat de la general. Però ajustant al màxim el temps, Allan Davis va sortir com a nou dominador del Gran Premi i un dels favorits a prendre la corona que guanyà l'any passat Paco Cabello (Kelme).

El vent que bufava al Port d'Alcúdia abans d'encetar-se l'etapa espantà els corredors que havien decidit prendre la sortida en una jornada tan dura. Per l'ambient es començava a sentir la paraula «ventall» i es temia, sobretot, el descens final des del coll de sa Batalla.

El pitjor, però, encara havia d'arribar. El vent dels primers quilòmetres va donar pas a un gran descens de temperatura en les primeres dificultats de la serra de Tramuntana. La guerra s'inicià en el descens del primer port, el coll de Femenia, quan es va destacar un grup de dotze corredors. En aquell moment ja havia començat a ploure.

La boira també acompanyà en els quilòmetres següents. L'ascens al segon port, el puig Major, s'inicià amb només onze corredors destacats. David Muñoz (Kelme) fou l'encarregat de coronar en primera posició, a 30 segons del gran grup.

Els moviments importants, tanmateix, no arribaren fins al descens del coll de Sóller. Erik Zabel, que havia coronat en tercera posició de manera sorprenent, aconseguí entrar en una bona escapada amb Óscar Pereiro, però foren atrapats per un altre grup d'escapats uns quilòmetres més tard.

Abans d'arribar al coll de sa Batalla, es varen succeir en el temps els atacs i els replegaments en el grup de fugits. L'ascensió no va causar problemes al grup de 36 corredors que s'havia format, entre els quals hi havia Paco Cabello, i començà el descens cap al Port d'Alcúdia amb tot encara per decidir-se.

Els corredors d'iBanesto José Gutiérrez i Joan Antoni Flecha ho varen intentar al final, però el grup se'ls va empassar i Allan Davis aprofità la seva oportunitat per brillar a la línia de meta i vestir-se de líder.