TW
0

El jugador de l'Athletic de Bilbao Carlos Gurpegi donà positiu per nandrolona en un control antidopatge realitzat el passat 1 de setembre, segons comunicà ahir horabaixa la Reial Federació Espanyola de Futbol al club bilbaí. El positiu es va produir després del control sofert pel jugador en finalitzar el partit de Lliga entre la Reial Societat i l'Athletic de Bilbao el passat 1 de setembre, corresponent a la primera jornada, amb un valor de 19 de nor-androsterona, substància que demostra l'existència de la nandrolona, esteroide anabolitzant amb propietats semblants a la testosterona.

Així ho comunicà el club biscaí: «L'Athletic Club ha rebut una comunicació de l'RFEF en què es diu que el nostre jugador Carlos Gurpegi Nausia donà valors de 19 nor-androsterona superiors als considerats fisiològics en el control realitzat el passat dia 1 de setembre del 2002 després del primer partit de Lliga». El club basc assenyalà de seguida que el seu futbolista «no ha ingerit aquest producte, ni similars, ni tampoc no se li han administrat per part dels serveis mèdics de l'entitat», posant la seva confiança en el jugador i en els metges.

Així mateix, l'Athletic Club manifestà que posarà a disposició de Carlos Gurpegi «tots els mitjans tècnics i jurídics amb l'objectiu d'aclarir l'origen dels esmentats índexs anormals», i afegí que «el club n'ha demanat la contraanàlisi i comunica a tots els organismes competents que és a plena disposició per realitzar totes les proves necessàries per demostrar que Gurpegi no ha ingerit aquesta substància dopant».

El club bilbaí oferirà aquest migdia una roda de premsa a les instal·lacions de Lezama, a la qual seran presents el director esportiu, Andoni Zubizarreta, el cap dels serveis mèdics, Sabino Padilla, i el mateix jugador, Carlos Gurpegi, per intentar aclarir tots els possibles dubtes sobre aquest cas de presumpte dopatge als mitjans de comunicació.