L'equip fa pinya per exculpar Manzano

Els jugadors del Mallorca insisteixen que són ells qui cometen la majoria d'errades al terreny de joc

El tècnic ha corregit i animat un per un els jugadors l'entrenament. | T.M.

TW
0

Els rumors sobre una possible destitució de Gregorio Manzano arran dels mals resultats recollits per l'equip han calat fort al si del vestidor, que ahir no va dubtar a defensar el seu tècnic a mort. El primer a fer-ho va ser precisament un dels capitans de l'equip, Javier Olaizola, qui va expressar un contundent «Manzano és el que menys culpa té de les derrotes». El basc va criticar, en la mateixa línia, que «dir que l'entrenador és el culpable de tot i que si perdem a San Mamés el club el treurà al carrer és injust», i va explicar que «cada un de nosaltres té el seu percentatge de culpa del que ha succeït en aquests tres partits i Manzano és el que té menys part de culpa de tot l'equip».

Per Olaizola el que està clar és que «hem comès moltes errades i les hem de corregir, però ell no té la culpa de si un treu malament un córner o si l'altre no encerta a marcar en un remat». Un detall, aquest, en el qual va insistir el seu company a la defensa, Poli, el qual corroborà les paraules del seu capità assegurant que «Olaizola està en el cert. Nosaltres ens entrenam bé, però a l'hora del partit ell està a la banqueta i som nosaltres els qui estam jugant damunt del terreny de joc i els qui hem de fer les coses bé», i conclogué coincidint en el fet que «hem de corregir les errades».

A pesar de les seves paraules, emperò, la paciència d'aficionats i directiva està arribant a la seva fi després d'haver perdut tres partits consecutius en els quals encaixaren dos, tres i quatre gols respectivament. Precisament l'aspecte defensiu està fermant la corda al coll del tècnic mallorquinista, que veu com l'equip està encaixant el doble de gols de mitjana per partits que a l'època de Bernd Kraüss, qui fou destituït l'any passat a la vuitena jornada amb la humiliació europea a la butxaca i només quatre punts a la Lliga.

Ara, l'equip ja només vol pensar en San Mamés, on puntuar ja és més que una urgència i més si es volen fer callar els rumors sobre una possible destitució de Gregorio Manzano. «És importantíssim que puntuem a Bilbao i l'equip ha de ser-ne conscient després d'haver encaixat tres derrotes, però tot i això no ens sentim pressionats perquè també som conscients que l'ambient és més hostil i les urgències pareixen majors del que haurien de ser perquè s'ha enllaçat una temporada amb l'altra, quan l'únic que haurien de comptar són els tres partits», digué Olaizola, el qual sentencià que «tampoc no hi ha un motiu tan gran per fer sonar les alarmes, perquè encara ens queden 35 partits».

La situació del basc i de Poli és ben diferent, ja que mentre el primer confessà «estar sorprès per haver estat suplent al darrer partit perquè quan un està jugant habitualment no t'ho esperes», el segon és un dels tres únics jugadors del Mallorca que ha disputat tots els minuts, quelcom que l'exlateral de l'Extremadura no s'esperava. «Tots entrenam al cent per cent i Manzano és qui decideix els qui han de jugar. Està clar, però, que no em pensava desbancar Miquel Soler de l'onze inicial», va dir Poli. La nota negativa de la seva titularitat és que «si surts a l'onze i tot són derrotes, et sents més frustrat».