Munic intentarà recuperar l'esplendor

L'atletisme europeu vol tornar a ser el gran protagonista de l'escena mundial a la capital bavaresa

TW
0

L'atletisme europeu, en perceptible retrocés durant el darrer decenni enfront dels Estats Units i d'Àfrica, es congrega des d'avui fins a l'11 d'agost a Munic. Els Campionats d'Europa, un torneig que només es disputa cada quatre anys, complen a Munic la seva divuitena edició, que serà la darrera per a un grapat d'atletes quasi llegendaris en plena activitat, com la saltadora alemanya Heike Drechsler o el txec Jan Zelezny. Gran Bretanya aporta als campionats moltes de les figures, inclòs el «príncep de Gal·les», Collin Jackson, de 35 anys, actual plusmarquista mundial de 110 metres tanques, que desitja retirar-se l'any que ve, després dels Mundials en pista de Birmingham (Anglaterra). El seu repte a Munic és aconseguir el seu quart títol consecutiu.

Pocs dels campions europeus de Budapest 98 estan en condicions de revalidar els seus títols. Collin Jackson i el seu compatriota Jonathan Edwards, plusmarquista mundial de triple, són els únics clars amb opcions de tornar a guanyar la medalla d'or. Rússia i Gran Bretanya seran els equips més poderosos, si ens fixam en les recents marques dels seus atletes. Alemanya, que dominà el medaller de Budapest 98 amb 9 ors, 4 plates i 3 bronzes, pareix condemnada aquí al tercer lloc.

L'equip espanyol, líder insòlit fa cinc mesos als Europeus de pista coberta de Viena, lluitarà per estar també ara al costat de les grans potències. Entre els atletes espanyols més destacats hi ha Manuel Martínez, Marta Domínguez, Glory Alozie, Reyes Estévez, Redolat, Higuero o Yago Lamela, entre d'altres. Entre les altres figures d'aquest Europeu s'han de ressaltar Dwain Chambers, botxí de Maurice Greene als 100 metres; el danès Wilson Kipketer (800), el grec Kostadinos Kederis (200), la romanesa Gabriela Szabo, la britànica Paula Radcliffe (10.000) i l'alemany Dieter Baumann (10.000).