Lourdes García-Navas: «Només esperava dues medalles»

La ciclista procurarà a partir d'ara que no li pugin «els fums al cap»

TW
0

Lourdes García-Navas ha posat en relleu aquest cap de setmana que és la gran promesa del ciclisme balear femení. Les seves sis medalles als Campionats d'Espanya cadets en pista, que s'han disputat a la Rioja, han sorprès tothom, fins i tot a ella. García-Navas tornà ahir a primera hora del matí a Palma amb la satisfacció d'haver superat amb escreix totes les expectatives. «Només m'esperava aconseguir un parell de medalles», confessà ahir la jove corredora de Campos, que acudia al Campionat estatal per intentar treure algun bon resultat «en la contra rellotge i en alguna altra prova de pista».

A partir d'ara, les coses canviaran en el pla professional per a Lourdes. La ciclista campanera s'ha donat a conèixer a nivell estatal i serà tinguda en compte per la resta de participants en els propers campionats. Per aquest motiu, el seu principal repte a partir d'aquest moment és «continuar igual que fins ara i intentar repetir aquest bon rendiment en les properes cites». Ella mateixa sap que en el futur més immediat haurà de continuar fent la mateixa feina i no perdre la humilitat. «El més important ara és que no em pugin els fums al cap», afirmà, però per si de cas, els dos preparadors que han viatjat amb l'expedició balear al certamen estatal s'han encarregat de recordar-li-ho just després d'aquest cap de setmana triomfant a la Rioja.

Un dels avantatges més importants d'haver retut tan bé en un Campionat d'Espanya és que els tècnics d'arreu de l'Estat ja saben qui és Lourdes García-Navas i de què és capaç sobre la pista. «Un parell de seleccionadors em varen dir: 'Jo a tu et fitxaré!'», bromejà la ciclista del Centre de Tecnificació. El futur de Lourdes García-Navas, però, continua arrelat a Mallorca, on disputarà diverses proves d'aquí a final de temporada. El seu pròxim compromís serà la Copa d'Espanya de carretera, modalitat ciclista que també té en compte la ciclista. «Em vull centrar en les proves de pista i en les de carretera de la mateixa manera», explicà la triple campiona d'Espanya en categoria cadet.