El grup esportiu ONCE-Eroski acomplí el seu objectiu i va
conservar el jersei groc en la figura d'Igor González de Galdeana a
la conclusió de la desena etapa, que tingué com a clar guanyador el
francès Patrice Halgand (Jean Delatour) amb un temps de tres hores
i quinze segons. El corredor local va creuar la línia d'arribada en
solitari, quasi quatre minuts abans que ho fes el grup gran, en què
hi havia González de Galdeano i del qual s'havia despenjat uns vuit
quilòmetres abans. La jornada d'ahir fou molt accidentada. Primer
de tot, el diari francès L'Equipe féu sonar una falsa alarma en
publicar un possible positiu per salbutemol del líder de la prova,
Igor González de Galdeano.
No obstant això, la UCI no va tardar a corregir les versions
ofertes per diversos mitjans en tenir el vitorià a la seva cartilla
sanitària una prescripció facultativa que li permetia consumir
aquest medicament per tractar el procés asmàtic del qual és
víctima, per la qual cosa el positiu de l'home de l'ONCE-Eroski no
tenia arguments. L'incident més tràgic, emperò, es visqué al
quilòmetre 25 quan un nin de set anys morí atropellat per un cotxe
de la caravana publicitària.
En el terreny purament esportiu, destacà l'abandonament d'Àlvaro
González de Galdeano i la punxada de Santiago Botero, que després
tornaria sense novetat amb el grup. Patrice Halgand entrà victoriós
a Pau després de cobrir els 147 quilòmetres amb un temps de 3 hores
i 15 segons, 27 segons per davant del seu compatriota i benjamí del
grup gran, Jerome Pineau (Bonjour) i a 33 de l'australià Stuart
O'Grady (Credit Agricole), segon i tercer respectivament.
Un grup de sis corredors, amb els espanyols Pedro Horrillo
(Mapei) i Constantino Zaballa (Kelme) entrà a un minut i el grup
gran a 3.57, del guanyador. Horrillo fou l'encarregat d'organitzar
l'escapada del dia. Primer un atac al quilòmetre 58 que seleccionà
els 16 corredors i després un segon al 70 que s'endugué deu
corredors, amb Zaballa (Kelme) i Etxebarria (Euskaltel) entre
ells.
El ritme del cap de carrera i del grup gran superava els 52
quilòmetres per hora a 40 de la línia d'arribada, el que dóna una
idea de la pressa que tenien els ciclistes per arribar a Pau. Es
posava en perill el rècord de 50'355 que va establir Cipollini
l'any 1999, a l'etapa Laval Blois, de 194 quilòmetres. Al final,
l'etapa es col·locà la tercera al pòdium de les més ràpides de la
història. Amb el grup gran entregat, va atacar l'incansable Halgand
a devers vuit quilòmetres per arribar a la meta, mentre que la
resta es quedava mirant, ja sense forces.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.