El Nou Camp decideix el nom del campió

El Constància rep l'Atlètic Balears convençut de recuperar el lideratge a falta de tres jornades pel final

TW
0

La Tercera Divisió es vesteix de gala avui per acollir el partit de la temporada. L'escenari serà el Nou Camp d'Inca (17.30), on el Constància intentarà recuperar davant l'Atlètic Balears el lideratge que ha mantingut durant una bona part de la temporada i que va perdre fa dues jornades. L'atenció futbolística del Dia del Treballador estarà centrada en el Madrid-Barça que es disputarà el vespre, però tres hores abans, els incondicionals de la Tercera Divisió tenen la seva gran cita. Hi ha en joc el lideratge, el possible campionat, i el títol honorífic d'equip dominador d'aquest temporada.

És molt complicat cercar un favorit. Per pressuposat, els palmesans viatgen a Inca amb l'obligació de tornar-ne amb els tres punts, però els inquers estaran molt motivats i tindran el suport del seu públic per recuperar el lideratge, que creuen haver perdut de manera injusta. L'Atlètic arriba a aquest matx després d'una impressionant ratxa de partits sense conèixer la derrota, inclosa l'eliminatòria de fa poc de Copa Federació amb el Rayo Majadahonda. Els homes de Benigno Sánchez continuen sense desplegar un joc demolidor, però tenen la consistència que trobaven a faltar durant la primera volta i que necessiten per afrontar amb garanties la lligueta d'ascens.

Quant als jugadors de Jaume Bauzà, el seu rendiment fins ara es pot considerar la sorpresa més positiva de la temporada. Un grup de joves jugadors, sense cap objectiu concret que no fos salvar la categoria abans de començar la Lliga, han aconseguit allò més difícil: a més d'arribar a ser líders, mantenir-s'hi durant moltes de jornades. El conjunt blanc-i-blau té la vista posada en la Lliga, competició a la qual dóna total preferència, tal com reconeix el seu tècnic, però miren de coa d'ull la Copa Federació. Hi ha la sorprenent circumstància que els de la via de cintura hauran de jugar dos partits en 24 hores, amb el Constància i el San José.

Sigui com sigui, el vencedor té totes les opcions per acabar com a campió. Les tres jornades restants seran propícies perquè tots dos sumin els nou punts en joc. L'Atlètic jugarà amb l'Eivissa i el Santanyí al seu camp i anirà al camp del Platges de Calvià. El Constància ha de jugar dos partits fora camp, davant l'Arenal i el Cardassar, i un més al Nou Camp, amb el complicat Vilafranca.