Tot i el maltracte creixent que infringeixen als seus clients, o per ventura per això, els grans bancs de l'Estat espanyol continuen augmentant els seus beneficis. Ara bé, de tornar els suposats 'préstecs' que varen rebre durant la crisi iniciada el 2008, ja ningú en parla.
La darrera setmana de juliol és el moment en què els bancs donen a conèixer els beneficis del primer semestre de l'any. Tot i l'impost a la banca, uns tipus d'interès a l'alça han impulsat un increment en els guanys.
Pel que fa a les hipoteques, la banca ha ingressat més per la revisió de les quotes dels préstecs a tipus variable, mentre que les noves que se signen ara també són a preus més alts. Tot i això, la remuneració dels dipòsits segueix sent mínima.
Els quatre bancs més grans de l'Estat espanyol (Santander, BBVA, CaixaBank i Sabadell) varen guanyar en el primer semestre de l'any 11.783 milions d'euros, un 16,8% més que en els primers sis mesos de l'any passat.
Percentualment, el que més augmenta beneficis és el Sabadell, amb un 43%, mentre que el Santander registra una escalada més modesta, del 7%, a causa dels problemes en la seva filial del Brasil.
El Santander guanya un 40% menys al Brasil. Un descens de beneficis que ha estat compensat pels ingressos que ha registrat a Europa, especialment a Espanya.
CaixaBank arriba als 164 milions de clients i va tancar el primer semestre amb uns guanys de 2.137 milions d'euros, un 36% més que el mateix període de l'any passat, gràcies a la millora dels marges bancaris i l'alça dels tipus d'interès.
El BBVA va tancar el seu millor primer semestre després de guanyar prop de 3.900 milions d'euros, un 31% més que un any abans. I això després de pagar l'impost de la banca, com han fet totes les entitats.
El Banc Sabadell va tancar el primer trimestre amb un benefici de 564 milions d'euros, un 43,6% més. Aquest increment és gràcies a l'alça de tipus i la millora dels marges bancaris.
Si tot segueix així, la previsió és tancar l'exercici amb uns guanys superiors als 1.000 milions d'euros, cosa que suposaria una xifra rècord.
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
És lògic. Aquests darrers 8 anys els progres ha governat arreu i els bancs, com sempre, s'han forrat. És normal, els progres ja només aspiren a gestionar el capitalisme, no ha canviar de sistema.
Jo tenia un compte a Caixabank fa uns anys i vaig decidir de buidar-lo a poc a poc i finalment tancar-lo. Idò determinat impost que cobren trimestralment el triplicaren i el posaren a principi de trimestre i no a final, potser veien ses meues intencions. Barruts. Per cert, no infringeixen sinó que infligeixen es maltracte an es clients
Et done tota la raó. Encara que paregui estrany, molts cops la curtesa mental va colligada amb una economia de subsistència. És el que als fatxes agrada potenciar, perquè per a ells és una bicoca, aconseguir tenir els diners i el poder.
Sangrando a la ciudadanía y esta maldita tropa cerrando oficinas, mandando a trabajadores a la puta calle y sin pagar por el pasivo. No estoy de acuerdo con "los impuestos especiales", pero si de dependiera de mi les fusilo todas sus cajas fuertes dejando solo telarañas.
El Sanxisme, amb tota la seva càrrega de defectes i d'errors, almenys fa pagar un impost als bancs, pers seus beneficis. Però el senyor Fakejoo ja ha dit que el suprimirà si governa ell, perque troba més guapo que siguin els treballadors i les classes mitjanes, els que mantinguin a l'estat i ho paguin tot.
El gobierno sólo puso dinero en las Cajas de ahorro. Manejadas por políticos enchufados del partido
Esper que el govern central en puga dir quelcom ben aviat. Seria lo normal.
i els 60.000M que deuen del rescat, quan els tornen?
Buenas noticias. Son el pulmón de nuestra economía.
Bona noticia pels ciutadans que poc a poc podrem recuperar els duros que varen fer servir per salvar-los. L'estat es propietari del 17% de caixabank