Greenpeace recorda que aquestes «mangarrufes» són il·legals, ja que vulneren la lliure competència, per la qual cosa exigeix a les administracions que deixin de subvencionar a la «manera de transport més contaminant» i que promoguin un model de turisme i mobilitat que no incrementi les emissions de CO₂.
L'organització ecologista conclou en el seu informe 'Magarrufes a l'aire: Anàlisi de les subvencions d'ajuntaments i comunitats al sector aeri' que entre 2015 i 2022 vint aeroports de l'Estat espanyol s'han beneficiat de més de 60 milions d'euros en subvencions encobertes per a mantenir vols deficitaris.
En concret, acusa aquestes administracions públiques d'escudar-se en 'ajudes de promoció turística' que inclouen clàusules en les quals les aerolínies es comprometen a mantenir un mínim de connexions aèries.
Per al responsable de la campanya de mobilitat de Greenpeace, Adrián Fernández, «en plena emergència climàtica hi ha comunitats i ajuntaments que financen una activitat nociva per al medi ambient com és l'aviació». «Demanam als diferents governs que aturin aquest tipus d'ajudes i dediqui aquests recursos a promoure un model turístic compatible amb la protecció del clima i l'entorn», ha manifestat.
L'informe de Greenpeace qüestiona que es justifiqui el turisme per a donar aquestes ajudes que lluny d'atreure visitants estrangers beneficien principalment a destins vacacionals de la població local. Al seu judici, a més del «obvi impacte ambiental» de l'avió, les subvencions suposen una «minva dels recursos públics» per al transport quotidià així com l'abandó de propostes per a aconseguir altres models de desenvolupament econòmic més estables i resilients.
Entre les aerolínies beneficiades per aquests contractes destaquen Ryanair, Easyjet, Binter, Ibèria, Air Nostrum o Volotea.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Com molts sabem i denunciem, a Spain la corrupció i les trampes continuen. Europa, mà forta amb els incomplidors !