Segons les últimes dades que ha publicat Greenpeace, a l'Estat espanyol el 62 per cent de la població ha comprat en línia en els últims mesos i per a aquest 'Black Friday' estimen que ho facin vuit de cada deu persones encara que en el període on més ha crescut el comerç electrònic ha estat durant el confinament.
La portaveu de la campanya de consum de Greenpeace, Alba García, ha explicat que de gener a juny de 2020 la compra online ha estat superior a la compra nadalenca de 2019. Per això, assegura que des de Greenpeace intenten durant aquests dies traslladar aquestes dades a la societat «perquè no comprin de manera compulsiva». «El consumisme té un màrqueting i una publicitat que et diu que l'important és aprofitar l'oferta. És igual si es necessita, si durarà molt, l'important és l'oferta, és una estratègia fugaç que incita a comprar sense pensar», lamenta Alba García.
Les organitzacions han coincidit en assenyalar que el 'Black Friday' va arribar a l'Estat espanyol entre els anys 2012-2015 i des de llavors cada any les vendes no han deixat d'augmentar a un ritme del 10 al 20 per cent respecte a l'any anterior, d'acord amb les dades de Greenpeace.
Entre els principals responsables de l'augment del consumisme, els cinc portaveus de les organitzacions acusen la mateixa plataforma: Amazon. El director de conservació de WWF, Enrique Segovia, ha afirmat que segons la seva opinió és «complicat» conscienciar a la gent sobre els impactes ambientals que tenen les grans marques i grans superfícies, per la qual cosa ha instat a les marques a ser «racionals i barallar per ser sostenibles».
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Consumiu, i els vostres nets hereteran una Terra en colapse.