La Comissió Europea ha seleccionat deu ciutats com a candidates a ser triades Capitals Europees de Turisme Intel·ligent el proper any. Palma i València figuren en la llista de les deu urbs europees preseleccionades per a una iniciativa comunitària que cerca potenciar els desenvolupaments turístics innovadors, sostenibles i inclusius.
Aquest reconeixement, que destaca els assoliments d'aquestes ciutats turístiques en quatre categories --sostenibilitat, accessibilitat, digitalització i patrimoni cultural i creativitat-- permetrà que les guanyadores es beneficiïn del suport d'experts en comunicació i marca, un vídeo promocional i altres accions amb la finalitat de promoure el perfil de la ciutat com a destinació turística intel·ligent i incrementar el nombre de visitants.
Al costat de les dues ciutats dels Països Catalans, Brussel·les ha preseleccionat dues franceses, Lió i Nantes, i també Brussel·les (Bèlgica), Màlaga (Espanya), Hèlsinki (Finlàndia), Ljubljana (Eslovènia), Poznan (Polònia) i Tallin (Estònia). En total han presentat les seves candidatures 38 ciutats de 19 Estats membres de la UE.
Les dues ciutats guanyadores de la primera edició d'aquest guardó de reconeixement internacional es coneixeran en la cerimònia que se celebrarà a Brussel·les el proper 7 de novembre amb motiu del Dia Europeu del Turisme.
Experiència turística i oferta cultural de Palma
La capital de les illes Balears compta amb més de cent anys d'experiència en el sector turístic, es pot arribar a ella fàcilment des de la majoria de ciutats europees i per això cada any la visiten al voltant d'11 milions de turistes procedents de tot el continent.
El jurat destaca especialment que, malgrat les primeres impressions, Palma és molt més que sol i platja, ja que es tracta d'una ciutat «moderna, accessible i sostenible» amb una gran història i un llegat cultural, artístic i culinari que es veu reflectit en l'oferta turística.
València, referent de qualitat de vida
La ciutat de València s'ha posicionat, segons el jurat format per un panell d'experts independents de diferents països europeus, com un de les principals destinacions turístiques del Mediterrani.
Cada any la capital del Turia atreu a 4 milions de visitants, i els 3.000 milions d'euros que gasten en l'urbs s'inverteixen en projectes i iniciatives per desenvolupar una ciutat intel·ligent «que millora la qualitat de vida tant de residents com de turistes».
En aquest sentit, els experts destaquen els esforços de les autoritats locals i de la societat valenciana a fomentar una ciutat «veritablement acollidora, intel·ligent, divertida i oberta a tots».
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Teniem platges extraordinaries, possiblement úniques al mon, un tresor per guardar per les futures generacions i perqué no, per treure´n profit economic. Arriben els hotelers i qué fan?. En comptes de fer un hotel devora, aprop (aquest sería un simptoma d´intel.ligencia) construeixen ben damunt del paradís (aquest sería un simptoma de ser idiotes integrals). Amb altres paraules, han convertit una nina preciosa en una bagassa malpagada. Això és ser intel.ligents?.
Palma pot presumir de moltes coses, però precisament de turisme intel·ligent, no.
A València pot ser, però el nostre turisme no se distingueiix precisament per la seva intel.ligència.
Per compixar-se ! Quin acudit més bo.