TW
1

Els pilots de Air Europa aniran finalment a la vaga els propers dies 30 i 31 de juliol i 1 i 2 d'agost, segons informa el Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla), que aquest divendres ha presentat aquest matí formalment la seva convocatòria.

El Sepla, que ha convocat una nova roda de premsa per explicar els motius dels pilots per prendre aquesta mesura, ha presentat aquest matí davant la Direcció general d'Ocupació la convocatòria oficial de la vaga ja anunciada.

La protesta compta amb el respatller del 87% dels pilots de Air Europa dels 436 afiliats al Sepla, que van votar en assemblea secundar la protesta amb 322 vots a favor, enfront dels 21 vots en contra i 26 en blanc.

El Sepla, que va anunciar la protesta la passada setmana, ja va assenyalar el seu compromís de respectar els serveis mínims que decreti sobre aquest tema el Ministeri de Foment.

Les relacions entre els pilots i l'adreça de Air Europa s'han tibat en els últims mesos, després de la creació de la filial 'low cost' per la externalització de producció i flota que suposa, segons el col·lectiu, i que contravé el conveni.

Air Europa Express, la companyia de baix cost que el grup turístic va crear a partir de la compra de Aeronova, va començar a operar al gener amb els dos ATR de l'aerolínia valenciana als quals es van sumar els onze Embraer de Air Europa, que van mantenir les seves rutes.

Per a l'engegada la filial, va anunciar que crearia entre 400 i 500 llocs de treball en Air Europa Express, personal que incorporaria progressivament durant dos anys.

Air Europa va aclarir llavors que a la tripulació dels Embraer se'ls passaria a un avió superior gràcies a l'adquisició nou avions de llarg radi. Els pilots denuncien que la externalització de la producció afecta a la progressió del col·lectiu de l'aerolínia.

En concret, denuncien el bloqueig per part de Air Europa tant a pilots com a copilots per ascendir d'escalafó, després del traspàs d'onze Embraer190, la qual cosa impedeix la solta de pilots i suposa 55 promocions i 110 pilots menys en la matriu. Asseguren que no vol perjudicar a l'empresa ni als passatgers assenyalen que la situació creada és «insostenible» .