La tercera edició del Pla d'Internacionalització de les Balears ha ajudat a 386 empreses a exportar els seus productes i serveis mercats exteriors, | J.B.G.

TW
0

La tercera edició del Pla d'Internacionalització de les Balears ha ajudat a 386 empreses a exportar els seus productes i serveis mercats exteriors, un 15% més que l'any 2013, segons ha informat la Conselleria de Economia i Competitivitat.

Amb un pressupost d'1,5 milions d'euros, el Pla ha estat elaborat de forma conjunta per la Conselleria, a través de l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI), les Cambres de Comerç de Mallorca, Menorca i Eivissa i Formentera, i Espanya Exportació i Inversions (ICEX).

Lourdes Cardona, directora general Comerç i Empresa, ha destacat que “l'oportunitat de negoci que se'ls ofereix a les empreses amb el nostre Pla d'Internacionalització, l'eix del qual és la competitivitat i que s'està consolidant”.

Durant el 2014, el 48% dels participants han estat petites i mitjanes empreses no internacionalitzades; 21% pimes ja internacionalitzades; un 9% associacions empresarials i, la resta, un 22% han estat grans empreses i d'altres col·lectius.

Els destinataris de les accions incloses en el Pla d'Internacionalització de les Balears són, prioritàriament, “els emprenedors, les petites i mitjanes empreses i les associacions empresarials i professionals”.

El Pla d'Internacionalització és un dels instruments previstos en la Llei de suport a l'emprenedor i la micro, petita i mitjana empresa de les Illes Balears. Per sectors empresarials, les empreses agroalimentàries i de serveis turístics i tecnològics són les que majoritàriament s'han acollit al Pla d'Internacionalització que impulsa la Conselleria de Economia i Competitivitat.

Per illes, la participació majoritària ha estat d'empreses de Mallorca, amb 314; seguida de Menorca, amb 46, i les Pitiüses, amb 16. La directora general, Lourdes Cardona ha incidit que “les exportacions continuen creixent sobretot en sectors de les Balears com a l'agroalimentació, les tecnologies o infraestructures” pel que “això significa que estam complint amb els objectius que ens marcam des de principis de legislatura”. “A més, per a l'any que ve el potenciam amb una partida addicional de 150 mil euros”, ha afegit.

Les últimes dades sobre comerç exterior, corresponents al mes d'octubre, indiquen que les empreses Balears van exportar productes per valor de 821.453.180 euros en els deu primers mesos de 2014, una xifra que reflecteix un increment de les exportacions del 18,08% respecte del mateix període de 2013, mentre que la mitjana estatal va ser del +2,1% interanual. Això suposa 125,7 milions, en xifres absolutes.

En relació amb els mercats, el Pla de 2014 s'ha centrat en les necessitats individuals de les empreses. Així, els mercats amb més interès per les exportadores balears han estat Alemanya, el Regne Unit, França, Portugal, Mèxic, els Estats Units, la República Dominicana i Colòmbia.

Promoció exterior
El Pla d'Internacionalització de les Balears és un conjunt d'accions, programes i serveis que desenvolupen les entitats especialitzades en promoció exterior perquè les petites i mitjanes empreses de les Balears puguin exportar els seus productes i serveis a mercats exteriors.

L'objectiu de la tercera edició del Pla d'Internacionalització ha estat consolidar el volum d'exportacions, l'obertura de nous mercats i augmentar el nombre de societats de les illes que exporten.

Els objectius del Pla són, per una part, conscienciar de la importància de la internacionalització en el context actual, i per una altra, recolzar les empreses de les Balears en els seus processos d'internacionalització, tant en les fases prèvies de sensibilització i preparació, com en les etapes posteriors.