El conseller delegat d'Abertis, Francisco Reynés, ha demanat aquest dilluns seguretat jurídica sigui quina sigui la situació política a Espanya, després de ser preguntat tant per qüestions estatals, amb l'auge del nou partit Podem, com pel conflicte entre la Generalitat i el Govern central pel procés sobiranista català.
En una jornada al Palau Macaya de Barcelona organitzada per APD i la consultora Axis Corporate sobre el cas d'èxit d'Abertis, ha explicat que en el sector de les infraestructures dels actius estan totalment lligats al territori, pel que no es poden deslocalitzar a cas d'inestabilitat: «Haurem de gestionar la situació política que tinguem».
En tot cas, ha demanat respecte pel sistema jurídic, ja que «la seguretat jurídica d'un país, per al benestar d'un país, no es pot posar en dubte».
Preguntat pel president de l'Associació per al Progrés de la Direcció (APD) zona Mediterrània, Pedro Fontana, sobre com veu el negoci a Espanya, Reynés ha sostingut que el país té el 100% de deute públic sobre el seu PIB, de manera que «el més lògic és reduir-la» i això implica que les administracions no poden emprendre grans inversions en obra civil.
En aquest context, ha insistit que Abertis està disposada a prendre el relleu a les inversions necessàries en infraestructures viàries a canvi d'allargar el termini de les concessions, com s'ha fet a França i està acordant al Brasil i Xile.
Pel que fa al procés d'internacionalització del negoci d'autopistes, 'core business' del grup presidit per Salvador Alemany, ha recordat que està analitzant actius a Austràlia, Amèrica i Europa de l'Oest.
Ha incidit en l'interès d'Abertis per Estats Units, on veu «un camp important per créixer», mentre que de moment no pensa a entrar a l'Àfrica ni a Àsia perquè creu que és massa aviat, ja que no detecta la suficient seguretat financera i jurídica que requereixen les inversions a llarg termini.
«Estic convençut que arribarà el moment en què hàgim d'anar, però ara és massa aviat», ha afirmat, i ha considerat que encara hi ha recorregut en països del primer món abans dels purament emergents d'Àfrica i Àsia.
Abertis s'adaptaria a una Catalunya independent
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Abertis ès la C.I.A que cobre els peatjes de les autopistas catalanas, i no volen perdra la mamella ( hi tenen mols beneficis ) les de Espanya son deficitàries, per això ancara que s'hagi acabat la concessiò,hi ha casos, seguirem pagant, els catalans i els qui anam allà. ( igualitat espanyola )
és clar Abertis i tothom.