Segons fonts sindicals, el col·lectiu més afectat seria el de treballadors de terra –handling– (uns 2.640), seguit del de tripulants de cabina (uns 760) i el de pilots (uns 320). Els acomiadaments es realitzaran entre el 14 de març i el 31 de desembre. Dels treballadors de terra, 360 corresponen a empleats a l’aeroport de Barajas; 470, a la resta d’aeròdroms; uns altres 40, al Departament de Càrrega; uns 390, al Comercial i uns 150, al Financer, segons els sindicats.
La companyia, que inicialment va plantejar una reducció de 4.500 llocs de treball, informà ahir de les seves noves intencions als seus empleats, representants sindicals i al Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social. A partir d’ara, la direcció d’Iberia i els sindicats disposaran d’un termini de 30 dies per negociar l’expedient de regulació d’ocupació.
A Balears, la companyia disposa de poc més de 1.200 treballadors (830 a Palma, 150 a Eivissa i 150 a Menorca). Tots són treballadors de terra, ja que la companyia no vola a les Illes des d’abril de 2011 i els vols els opera Vueling.
Els sindicats desconeixen quants treballadors de Balears es veuran afectats pel nou pla i recordaren que en l’anterior es preveien entorn de 110 acomiadaments. De totes maneres, els treballadors, que mantenen la convocatòria de vaga, temen que aquest ERO “sigui només el primer” i que d’aquí a un any se’n repeteixi un altre.
“L’empresa no vol cap acord i cerca treure’s de sobre els treballadors”, indicaren sindicalistes de Balears.
En tot cas, des de l’aerolínia no descarten que els acomiadaments que es puguin produir a Balears es duguin a terme passat l’estiu.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Totes les aerolínies cauran, una darrera l'altra. Els preus actuals i no parlem dels futurs són insostenibles. A l'any 2020 volar serà només pels rics i pels polítics.