TW
3

Un total de 3.076 petits negocis comercials de Balears han tancat en els últims cinc anys a causa de les conseqüències en l'economia real de la crisi, i això suposa un 14,7 per cent del sector.

Fonts de la Unió de Professionals i Treballadors Autònoms (UPTA) han afirmat aquest dimarts que les Illes comptabilitzaven el gener de 2008 20.916 treballadors autònoms al sector del comerç minorista, i cinc anys més tard, en el mateix mes de 2013, la xifra havia davallat fins els 17.840.

D'aquesta manera, afirmen que la crisi ha enfonsat 3.076 comerços d'autònoms i de caràcter familiar arreu de l'Arxipèlag, així com reflecteixen les dades aportades per l'entitat.

No obstant això, en l'últim any, la tendència experimenta un petit gir positiu, atès que el nombre d'autònoms al sector comercial ha crescut lleument, en 82 persones, enfront de la pèrdua de 1.408 comercials menys en el conjunt de l'estat a l'últim any.