iva, pujada i turisme

Guindos assegura a l'Eurogrup que faran més ajustaments abans que acabi aquest mes

El ministre espanyol i el president de l'Eurogrup, a una anterior reunió. | Reuters - Arxiu.

TW
5

El ministre d'Economia espanyol, Luis de Guindos, s'ha compromès aquest divendres davant els seus socis de l'Eurogrup a complir l'objectiu de reducció del dèficit per a enguany (fins el 6,3% del PIB), i ho farà adoptant més retallades i ajustaments si resulta necessari.

Segons aquestes afirmacions, el Govern central anunciarà abans que acabi el mes un nou programa de reformes basat en les recomanacions de la UE amb «compromisos molt clars i un calendari precís».

Notícies relacionades

«Ens ha garantit que l'objectiu fiscal per a aquest any està a l'abast de la mà. El ministre espanyol ha reiterat de ple el compromís de les autoritats espanyoles per complir els objectius de dèficit, com exigeix la recomanació revisada per dèficit excessiu, incloent l'adopció de mesures addicionals si cal», ha dit el president de l'Eurogrup, Jean-Claude Juncker.

«El ministre Guindos també ha informat l'Eurogrup avui que el Govern espanyol té previst adoptar un programa nacional de reformes a final de setembre, basat en les recomanacions de la UE, amb compromisos molt clars i un calendari molt precís», ha assenyalat per part seva el vicepresident de la Comissió i responsable d'Assumptes Econòmics, Olli Rehn.

Per la seva banda, la directora gerent del Fons Monetari Internacional, Christine Lagarde, ha elogiat les reformes espanyoles i ha negat que estigui negociant amb el president del Banc Central Europeu (BCE), Mario Draghi, un rescat per a Espanya.