L'expresident de Bankia ha reiterat la seva total disposició per analitzar i respondre qualsevol aspecte relacionat amb l'entitat. | GUILL

TW
0

L'expresident de Bankia Rodrigo Rato ha sol·licitat comparèixer al Congrés dels Diputats "com abans millor" per explicar la seva gestió al capdavant de l'entitat.

L'expresident de Bankia ha reiterat la seva total disposició per analitzar i respondre qualsevol aspecte relacionat amb l'entitat que ha presidit durant poc més d'un any.

Rato ha estat imputat a una querella d'UPiD admesa a tràmit per l'Audiència Nacional juntament amb altres 32 exconsellers de Bankia per presumptes delictes de falsificació de comptes anuals, maquinació per alterar el preu de les coses i administració deslleial.

La causa revisa tot el procés de constitució del Banc Financer i d'Estalvis (BFA) i Bankia, a partir de la constitució del Sistema de Protecció Institucional (SIP) que van crear Caja Madrid i Bancaja al costat d'altres cinc caixes d'estalvis, i la seva posterior sortida a Borsa el 20 de juliol de 2011.