Els canvis de divisa provoquen que el turisme britànic pugui sortit afavorit visitant l'arxipèlag. | laura pons bedoya

TW
1

Els empresaris mallorquins mantenen els preus. Així es desprèn del baròmetre de preus de 2012 que elabora l'oficina de Correus de la Gran Bretanya i que compara els imports de diferents productes de fins a 15 destinacions vacacionals. Mallorca és el sisè indret més econòmic per als britànics i, encara que els preus es mantinguin pràcticament invariables respecte de l'any passat, són més atractius per als turistes britànics a causa de la revaloració de la lliura esterlina.

El mes de maig d'enguany, la divisa britànica s'està canviant per 1,20 euros, mentre que fa un any una lliura es canviava per 0,80 cèntims d'euro. Per aquest motiu, el producte surt als turistes anglesos entorn d'un 25% més econòmic que l'any passat. Precisament, aquesta és una de les esperances del sector hoteler, ja que les reserves del mercat britànic "estan pràcticament paralitzades des de Setmana Santa", explicà la gerent de la Federació Hotelera de Mallorca, Inma de Benito.

La crisi econòmica, les Olimpíades, el Jubileu de la Reina i la potent campanya de promoció per fer turisme al país han marcat, fins ara, les reserves del que és el segon mercat turístic més important per a les Balears, després de l'alemany. De fet, aquest mes de maig l'ocupació hotelera dels britànics s'ha reduït fins a un 50% pel que fa al mateix mes de l'any passat. Això no obstant, des de la Federació Hotelera n'auguren una remuntada a partir del 21 de maig.

El preu dels hotels no figura en la llista que avalua l'oficina de Correus i normalment ja estan tancats abans que comencin les reserves. La FEHM indicà que pràcticament es mantenen estables respecte de l'any passat, fet que "podria animar" el mercat britànic, ja que per ells el cost és també més atractiu.

Pel que fa als preus dels principals països competidors, Turquia se situa enguany com la segona destinació més econòmica, ja que ha davallat els imports un 22%. També Egipte ha abaratit preus, un 10%, però així i tot encara és un dels indrets més cars.

De la seva banda, Espanya, que s'avalua amb independència de Mallorca, és la destinació que ha abaratit més els productes, fins a un 35%. Tanmateix, encara és més barat que la nostra illa.