TW
2

El ministre d'Economia i Competitivitat, Luis de Guindos, ha calculat que d'haver-se aplicat abans la reforma laboral aprovada pel Govern les llistes de l'atur comptabilitzarien un milió menys de desocupats, i alhora espera que aquestes mesures generin «efectes positius» sobre l'ocupació a finals d'aquest any.

«El Govern està convençut que la reforma laboral tindrà a mitjà termini efectes positius en l'ocupació a finals d'aquest any», ha assegurat en una trobada financera organitzada per Bankia i 'El País', per després incidir que, sobretot amb els mecanismes de flexibilitat, Espanya s'hauria «estalviat» aquesta quantitat d'aturats.

Notícies relacionades

El ministre a més ha justificat les previsions que l'economia caigui un 1,7% aquest any i l'atur s'elevi per sobre del 24% de la població activa perquè el Govern «no parla de brots verds», i sí de «dades realistes».

De Guindos, davant la presència del president de Bankia, Rodrigo Rato, ha exigit que els que «més tenen» es solidaritzin amb les mesures d'ajustament i «acostin l'espatlla», i ha defensat la limitació dels sous a les entitats financeres amb ajudes públiques.