De Guindos, en declaracions a TVE recollides per Europa Press, ha subratllat que el Govern "no pretén fer de policia" de les comunitats autònomes, encara que ha subratllat que hi ha d'haver transparència i l'assumpció de responsabilitats per part de les comunitats en l'objectiu de l'estabilitat pressupostària.
El ministre ha insistit que el dèficit fixat per a aquest any és del 4,4% del PIB, que el compliment dels compromisos amb Brussel·les és ineludible i imprescindible per tornar a generar confiança, malgrat que no serà "ni senzill ni fàcil" aconseguir-ho i ha costat mesures "doloroses" com el recàrrec temporal a l'IRPF.
De Guindos, que ha descartat una apujada de l'IVA i la implantació per ara del copagament sanitari, ha deixat clar que l'estat complirà els seus objectius, malgrat que l'FMI ha dit el contrari, i ha recordat que aquesta institució, a la que ell "pren seriosament" per ser una referència important, s'equivoca també de tant en tant.
La reforma clau
El ministre s'ha referit també a la reforma laboral, de la qual ha dit que és el "punt clau" per generar confiança, fins i tot més important que l'ajust pressupostari que Espanya ha de dur a terme, tenint en compte que l'estat té una taxa d'atur del 22%. En aquest sentit, ha recordat que aquí és on més s'ha deteriorat el mercat laboral durant la crisi, més fins i tot que als països que han hagut de ser rescatats.
De Guindos ha assenyalat que la reforma laboral del Govern introduirà canvis en la negociació col·lectiva i simplificarà la "selva incomprensible" de contractes que existeixn, però no fins a arribar a un únic contracte. "Jo quan vaig parlar d'això em referia a un contracte amb clàusules iguals per a tots els joves", ha explicat en al·lusió a la polèmica que va generar el seu article d'opinió a 'The Wall Street Journal'.
Segons el ministre, que ha precisat que el cost de l'acomiadament no és el principal problema, l'acord salarial assolit entre sindicats i empresaris és positiu i una bona "rampa de sortida" per a la reforma del mercat laboral que està dissenyant el Govern i que entrarà en tots aquells aspectes en els quals els agents socials no han estat capaços d'arribar a acords.
D'altra banda, i en relació amb el seu passat a Lehman Brothers, entitat que va entrar en fallida mentre el ministre ocupava la Presidència del banc per a Espanya i Portugal, De Guindos ha assegurat que "si es consideràs mínimament responsable de la crisi econòmica mundial no seria ara ministre d'Economia".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.