La companyia justifica aquesta decisió en la necessitat de "garantir la viabilitat de la companyia" per l'increment de les despeses operatives, "impossibles de traslladar al client", davant la competència de les 'low cost', entre altres motius.
Air Europa va tancar 2011 amb unes pèrdues de més de 13,1 milions d'euros, pel qual segons la companyia, "si no es prenen mesures immediates", es tancarà el pròxim exercici amb un balanç negatiu superior als 81 milions d'euros.
L'ERO ha estat comunicat aquest dimarts als comitès d'empresa de les bases de Palma, Madrid i Barcelona, convocats avui a una reunió, per la directora general d'Air Europa, María José Hidalgo, qui ha demanat la col·laboració de tots per poder sortir del "mal moment" que travessa la companyia.
En aquesta línia, convida els representants sindicals a començar les negociacions amb l'objectiu d'assolir un acord que minimitzi en la mesura possible l'impacte de l'ERO.
Hidalgo, que va defensar la mesura com "el mal menor per sortir d'una situació sense futur", ha assegurat que els empleats que ara deixin l'empresa comptaran amb assistència per recol·locar-se i tindran "prioritat" per tornar a ser contractats quan la situació actual de crisi hagi acabat.
Increment del preu del combustible
Com causes de l'actual situació que viu Air Europa la companyia destaca "l'increment constant de les despeses operacionals no gestionables per l'aerolínia", com el preu del combustible, el canvi euro/dòlar o les taxes de passatgers, navegació i aeroports, en una conjuntura marcada pel "ràpid creixement de les companyies de baix cost", on no s'han pogut traslladar al preu dels bitllets.
"Totes les mesures implementades fins ara per equilibrar les despeses amb els ingressos s'han mostrat insuficients", ha assegurat la companyia, propietat de l'empresari Juan José Hidalgo, i altres, "com la creació d'una low cost pròpia", han estat paralitzades pel sindicat de pilots.
D'aquesta forma, justifica que la divergència entre l'augment dels costos variables operatius i la caiguda de beneficis ha anat en augment fins a dibuixar "un futur immediat insostenible".
Vaga de pilots
Així, després de 32 jornades de vaga, el major temor del sindicat de pilots Sepla s'ha complert. Les aturades van començar el passat 22 de setembre amb dues freqüències setmanals, els dilluns i els dijous, i amb caràcter indefinit. Com a conseqüència, s'han cancel·lat des de llavors al voltant de 800 vols, a raó de 24 vols suprimits per dia de vaga.
La justificació dels pilots per muntar aquesta mobilització va raure en la presumpta externalizació de vols de la companyia a l'aerolínia Orbest, un argument que ha estat reiteradament negat tant per la filial d'Orizonia com per la de Globalia.
El president de Globalia, Juan José Hidalgo, ha insistit contínuament que la vaga és "injusta", i va acusar d'"inflexibilitat" als pilots l'hora de buscar una solució conjunta perquè la companyia surti de la crisi en la que es troba immersa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.