El Govern deixa sindicats i patronal sense 1,5 milions d’€ en subvencions
L’Executiu balear només mantindrà els ajuts als agents socials i econòmics per a la formació de treballadors
La Vicepresidència Econòmica del Govern balear informà ahir les patronals i els sindicats que no rebran les subvencions corresponents als anys 2011 i 2012, llevat de les relatives a la formació i a la salut laboral, per valor d'1,5 milions d'euros. En el decurs d'una sèrie de reunions amb les entitats interessades, el vicepresident econòmic, Josep Ignasi Aguiló, i la directora general de Treball i Salut Laboral, Joana Maria Camps, donaren a conèixer la decisió, que justificaren per la política de l'Executiu de sufragar només les activitats que es considerin "estrictament necessàries", amb l'objectiu de reduir al màxim la despesa pública.
Al llarg de la jornada, els responsables del Govern reberen, per separat, els representants de les centrals UGT, CCOO, USO i CSIC; i les organitzacions empresarials CAEB i PIMEB. STEI-i i la CGT no hi acudiren.
Les ajudes que se suprimeixen per a 2011 i 2012 són les que es concedeixen en concepte de participació institucional i de seguiment del Pla d'Ocupació de les Illes Balears, com també les relatives al manteniment d'estructures organitzatives, en el cas de les patronals, i al foment del fet sindical, en el cas de les centrals de treballadors.
L'any 2011, aquestes subvencions haurien suposat una despesa total d'1.502.270,25 euros, dels quals 823.278,44 eren per als sindicats i 678.991,81 euros per a les confederacions empresarials, segons indicà l'Executiu Per contra, es considera necessari mantenir les ajudes que reben aquestes associacions per a la formació de persones ocupades i desocupades i per al foment de la salut laboral dels treballadors. Aquestes darreres s'han suspès enguany en compliment del Pla d'equilibri financer, però es reprendran el 2012.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.