TW
0

El president d'AENA i AENA Aeropuertos, Juan Ignacio Lema, proposarà dilluns que ve al consell d'administració de l'ens prorrogar tres mesos més, fins al 31 de gener de 2012, el termini de presentació d'ofertes per a la licitació del 90,05% del capital de les societats concessionàries dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-el Prat. D'aquesta manera, els set consorcis que liciten pels dos principals aeroports de la xarxa -liderats per FCC, Acciona, Ferrovial, Aeroports de París, la firma d'inversió GMR, Abertis i el grup San José- podran presentar les seves ofertes fins al pròxim 31 de gener de 2012, en lloc del 31 d'octubre inicialment previst.

La raó per a l'ampliació del termini és la petició que han fet les empreses participants en el concurs, a causa de les "dificultats per reunir el finançament necessari en la data establerta", explica AENA en una nota. AENA Aeropuertos considera que l'ampliació del termini de presentació d'ofertes "reforça l'operació, ja que permetrà assegurar la màxima qualitat tècnica i financera de les propostes que es presentin". "Els consorcis han reiterat el seu interès per participar en el concurs, però addueixen que, a causa de les creixents tensions en el sistema financer internacional, necessiten més temps per reunir els recursos necessaris", afegeix.

La resta de condicions, tant econòmiques com tècniques, es mantindran tal com figuren als plecs de licitació publicats, de manera que "altres empreses no podran optar" al concurs ja iniciat i que es troba en la seva segona fase. El consell consultiu de privatitzacions ja ha estat informat de la proposta.

Condicions del concurs

Les empreses que opten al 90,05% del capital social de cada un d'aquests aeroports gestionaran en règim de concessió cada instal·lació durant 20 anys, més cinc addicionals. El 10% restant quedarà a les mans d'AENA. Per a això, les set firmes candidates han d'acreditar uns actius totals en balanç per import igual o superior a 3.000 milions d'euros. A més, han de constatar experiència en gestió d'aeroports o disposar d'una participació accionarial superior al 25% en firmes gestores d'aeròdrom o en gestors de terminals aeroportuàries, amb un trànsit total superior a 25 milions de passatgers.

Quant a l'import del contracte de concessió, ascendeix a 3.700 milions en el cas de Barajas i a 1.600 milions en el del Prat. Posteriorment, haurà de pagar a l'Administració un cànon anual equivalent al 20% de la facturació. S'estima que, el 2012, el pagament sigui de 150 milions en el cas de Madrid-Barajas i de 80 milions en el de Barcelona.