El Banco Popular preveu obtenir amb l'absorció del Banco Pastor unes sinergies "molt importants", que xifra en uns 800 milions d'euros, segons explicà ahir el seu president, Àngel Rom. Tanmateix, els 800 milions que pretén estalviar el grup amb la fusió de les dues entitats és la valoració neta que fa de les sinergies que s'aniran aconseguint a poc a poc, i que calcula que seran d'uns 147,2 milions anuals a partir de 2014. En una roda de premsa conjunta amb el president del Banco Pastor, José María Arias, Rom explicà que la intenció de les dues entitats és assolir aquestes sinergies "de manera gradual, molt amistosa i sense generar cap conflicte", com ja s'ha avançat als sindicats.
En aquest sentit, afegí que ambdós bancs tenen "potencial" per assolir-les per vies naturals i capacitat per atendre les duplicitats que es puguin produir després de la fusió. Segons la informació detallada que ha estat oferida per totes dues entitats, les sinergies de la unió dels dos bancs assoliran els 74 milions d'euros l'any que ve, una xifra que s'elevarà fins als 133 milions d'euros el 2013. A partir de 2014, l'estalvi de manera recurrent assolirà els 147,2 milions d'euros. Per això, la previsió dels 800 milions d'euros és, ara per ara, el valor net de les sinergies que es preveu que arribaran en el futur, tenint en compte també els costos de la fusió.
En concret, aquestes despeses assoliran els 209 milions d'euros el 2012 i els 113 el 2013, anys en què se centrarà l'ajust d'oficines i plantilla, segons Rom. Pel Popular, com a conseqüència d'aquestes "importants sinergies, que assoliran el 2014 els 147,2 milions, i de la reducció del nivell de les provisions després de l'ajust inicial de 1.108 milions d'euros, "l'operació aportarà valor des del primer any". El Banco Popular ha presentat una Oferta Pública d'Adquisició (OPA) pel 100% de les accions del Banco Pastor, una operació que assoleix un valor total de 1.347 milions d'euros. "El preu just", assegurà Rom, que rebutjà les crítiques dels qui asseguren que és una "oferta massa generosa". Amb aquesta oferta, els accionistes del Pastor, dels quals més de la meitat ja han acceptat la proposta, rebran 1,115 accions del Banco Popular per cadascun dels seus títols.
El Popular preveu estalviar 800 milions
Angel Rom, president de l'entitat, assegura que l'absorció del Banco Pastor reportarà unes “sinergies” positives
Palma 11/10/11 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.