Les Balears, a través dels seus diferents ens públics, ha desplegat fons per valor de gairebé sis milions d'euros, durant el període 2007-2011, per a acords publicitaris amb aerolínies, segons un informe de la Comissió Nacional de la Competència (CNC). Per la seva part, l'estudi també recull un desglossament dels fons desplegats per efectuar acords de promoció comercial amb cada aeroport insular durant els últims cinc anys. En el cas de l'aeròdrom de Son Sant Joan, la quantitat és de 2,14 euros mentre que a Eivissa la xifra és de 2,24 milions entre 2007 i 2011. Mentre, els acords amb l'aeroport de Menorca van implicar una quantitat d'1,6 milions procedent de fons públics.
A nivell general, les aerolínies Air Nostrum i la 'low cost' Ryanair són les companyies àrees que més ajuts i fons públics van rebre entre 2007 i 2011 de les comunitats autònomes per actuacions desenvolupades entre administracions i ens públics, d'una banda, i companyies aèries, per un altre, destinades a incrementar l'afluència de viatgers a determinades destinacions. L'informe concreta que el total dels fons públics concedits a través d'aquestes actuacions en el període 2007-2011 frega els 250 milions d'euros, sent el repartiment "molt desigual" entre les administracions de l'àmbit territorial de les diferents comunitats autònomes i els diferents aeroports indirectament afectats, fonamentalment de caràcter regional.
Les principals receptores d'aquests fons són, a més d'Air Nostrum i Ryanair, la companyia lleonesa ja desapareguda Lagunair, i la 'low cost' participada per Iberia Vueling. Els fons rebuts per les altres aerolínies beneficiàries són inferiors a 5 milions d'eutos, destacant Air Berlin, Air Europa, Spanair, Wizz Air i easyJet. Els fons rebuts per cada una de la resta d'aerolínies "no arriben al milió d'euros", assenyala la CNC.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.